Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - امارات متحده عربی اعلام کرد که از فراخوان برای برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز یکشنبه (17 فروردین‌ماه) گفت: از پیشنهاد عربستان برای برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: به تلاش مشترک همه کشورهای تولیدکننده نفت نیاز داریم، نه فقط کشورهای عضو اوپک پلاس.
وزیر انرژی امارات افزود: امارات متحده عربی اطمینان دارد که در صورت دستیابی به توافق، همه کشورهای تولیدکننده به‌سرعت و با انسجام همکاری می‌کنند تا معضل تقاضای ضعیف نفت در بازارهای جهانی برطرف و تعادل بازار و حفظ ذخایر نفتی جهان در سطوح معقول برقرار شود.
به گزارش شانا، 3 میلیارد نفر از شهروندان سراسر جهان برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند، یک میلیون نفر دچار بیماری شدند و در مجموع نزدیک به 50 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.
کاهش شدید تقاضای جهانی برای نفت خام، قیمت‌های جهانی این ماده را به پایین‌ترین سطح خود از سال 2012 میلادی رسانده و بودجه بسیاری از کشورهای تولیدکننده نفت را تحت فشار گذاشته و صنعت نت شیل آمریکا را با مخاطره جدی روبه‌رو کرده است.
روند کاهشی قیمت نفت پس از شکست مذاکرات هشتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک به دلیل آغاز جنگ قیمتی بین روسیه و عربستان تشدید شد.
در پی کاهش تقاضا برای سوخت و بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، بیشتر تولیدکنندگان نفت در سراسر جهان هم‌اکنون تولید خود را کاهش داده‌اند.
مرکز مطالعات و تحقیقات نفتی ملک عبدالله نیز اعلام کرده‌ است اختلال موجود در بازارهای جهانی نفت خام به حدی زیاد است که اوپک نمی‌تواند به تنهایی ثبات آن را برقرار کند.
بازار جهانی نفت در حال گذراندن دورانی فوق‌العاده و بی‌مانند است که حل بحران و چالش‌های پیش‌روی آن به همکاری بین‌المللی بیشتری نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فوق العاده اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۹۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما

بازی رفت دو تیم فوتبال العین امارات و یوکوهاما در فینال جام باشگاه‌های آسیا در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در ژاپن برگزار خواهد شد و بازی برگشت نیز ۵ خردادماه در امارات انجام خواهد شد.

تیم فوتبال العین امارات در نیمه نهایی توانست در دو بازی رفت و برگشت و با درخشش سفیان رحیمی تیم الهلال عربستان را حذف کند و به فینال برسد. همچنین تیم یوکوهاما توانست اولسان کره‌جنوبی را در نیمه نهایی طی دو دیدار رفت و برگشت شکست دهد و به فینال برسد. بازی رفت فینال در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه و دیدار برگشت در تارخ ۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت درهم امارات امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • خلاصه بازی الهلال ۲ - ۱ العین امارات، اولین شکست پایان رؤیای قهرمانی بود + ویدئو
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات