Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه راهبر فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت از سلامت مردم تا شکست کامل کرونا تعطیلی بردار نیست، گفت: هر تصمیمی که اتخاذ کرده‌ایم بر مبنای نظر کارشناسان به ویژه کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در دومین نشست خبری خود در سال جدید که به صورت آنلاین برگزار شد، تاکید کرد: استراتژی فاصله گذاری و حفظ جان و سلامت مردم تعطیلی بردار نیست و طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند برنامه دولت تا کاهش ملموس کرونا و پایان همه گیری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت برداشت و تعبیر برخی در مورد تغییر سیاستها و راهبرد دولت را در مقابله با کرونا نادرست خواند و افزود: همه تصمیمات دولت برای حفظ جان مردم است.تصمیمی بر خلاف نظر کارشناسان سلامت اتخاذ نمی‌کنیم هر تصمیمی که مختل سلامت جامعه شود شاخص ارزیابی ما خواهد بود و تصمیم رو به جلو اتخاذ خواهیم کرد. زیست اقتصادی و اجتماعی و با محوریت فاصله‌گذاری و بهداشت در اولویت ما است.

ربیعی با بیان اینکه نظر نهایی ما نظری بوده که در نهایت وزیر بهداشت اعلام کرده است، اظهار داشت: مدل ما اساس بودن سلامت و زیست اقتصادی و اجتماعی با رعایت فاصله گذاری و بهداشت است. پس کانون توجهمان سلامت مردم با جاری کردن معیشت و اقتصاد مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس جمهور تشکیل شده همه ابعاد موضوع را مد نظر قرار داده و هیئت وزیران هم در این ایام محور اصلی کارش مدیریت کرونا بوده است معتقدیم با سیاستگذاری‌های انجام شده و همراهی مردم با شعار در خانه بمانیم و با استعانت از خداوند جزو کشورهای موفقی باشیم که بر این بیماری فائق خواهیم آمد.

کرونا ۴ درصد به تولید ناخالص داخلی خسارت می‌زند

سخنگوی دولت در مورد برآورد خسارات ناشی از بحران اپیدمی کرونا بر اقتصاد کشور گفت، بر اساس ارزیابی ها و مطالعات ما ۱۰ رسته از مشاغل از این موضوع متاثر شده اند که در هر کدام ۸ زیر مجموعه و دسته وجود دارد .

وی افزود: حوزه های آسیب دیده ۱۵ درصد مشاغل و تولید ناخالص داخلی ماست. یعنی اگر فعالان این مشاغل یکسال کار نکنند ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور ما آسیب می بیند و برآورد ما اینست که در طول دوره همه گیری بر این مبنا  تولید ناخالص داخلی ۴ درصد آسیب خواهد دید.

ربیعی افزود: هدف ما اینست که بتوانیم سریعتر به قطع زنجیره انتقال ویروس برسیم چون در این صورت به پیوست زنجیره تولید می‌رسیم.

وی با یادآوری اینکه آثار ثانویه این تعطیلی ها هنوز محاسبه نشده، تاکید کرد: اگر درآمد و اشتغال نباشد زندگی‌ها از ناحیه دیگری به خطر می‌افتد.

ربیعی افزود: میزان اشتغال ما در این ۱۰ رسته ۳ میلیون و ۲۶۵ هزار نفر اس که بخش خدمات بیشترین سهم را از این حوزه دارد و بالغ بر ۵۰ درصد تولید ناخالص و گردش مالی را شامل می شود که اگر مشاغل تعطیل شده این بخش احیا نشود این زنجیره بزرگتر هم خواهد شد.

وی نگرانی ویژه دولت را کارگران و به طور ویژه کارگران غیر رسمی که دو سوم جامعه کارگری را تکشیل می‌دهند عنوان کرد و گفت: سیاستهای اتخاذ شده دولت با عنایت ویژه به این قشر بوده است.

این خبر تکمیل می شود

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت تولید ناخالص داخلی فاصله گذاری سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت