Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:02:02 GMT

روزهای پر بارشی در انتظار استان قزوین است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۰۰۷۹

روزهای پر بارشی در انتظار استان قزوین است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف شیخ الملوکی در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین که ظهر دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، بهره برداران و کشاورزان انتظار داریم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند تا آسیب‌ها کاهش یابد.

وی بیان کرد: برای آشنایی بیشتر با شرایط اضطراری در خصوص شرایط جوی رنگ‌هایی تعیین شده تا همه بر اساس آن خود را هماهنگ کرده و اقدامات ایمنی را انجام دهند و برای مقابله آماده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ الملوکی افزود: رنگ زرد برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای آمادگی و رنگ قرمز برای اقدامات پیشگیرانه است که توجه به محتوای هشدارها باید جدی گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: در شرایط نارنجی چون وضعیت جوی می‌تواند زندگی شهروندان را مختل کند و احتمال بسته شدن راههای ارتباطی، قطع آب و برق وجود دارد باید اقداماتی برای کاهش آسیب‌ها انجام شود.

شیخ الملوکی بیان کرد: در شرایط اعلام رنگ قرمز که شرایط خطرناک پیش بینی می‌شود امکان اختلال در سفرها، خسارت به زیرساخت‌های آب و برق و انرژی وجود دارد و باید از مناطق پرخطر دوری شود.

وی گفت: خوشبختانه امسال در شرایط تر سالی هستیم و دشت آبگیری شده و وضعیت بارندگی بسیار خوب است و با توجه به تغییراتی که در شرایط جوی در روزهای آینده رخ می‌دهد هشدارهای لازم به کشاورزان داده شده تا برای شرایط قرمز اقدام کند.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین تصریح کرد: از ۱۶ فروردین ماه هشدارهای نارنجی در استان صادر شده و امروز در شرایط قرمز هستیم و کاهش دما تا ۱۸ درجه احتمال داده می‌شود.

شیخ الملوکی اضافه کرد: هشدارهای لازم برای یک هفته آینده به سازمان جهاد کشاورزی داده شده تا با آگاهی بخشی بتوان خسارت‌ها را به حداقل رساند.

وی اظهار داشت: ناپایداری در وضعیت آب و هوا از امشب و فردا در دو سوم نقاط شمالی کشور از جمله قزوین آغاز می‌شود و ضمن پیش بینی هوای سرد شاهد نفوذ هوای سرد سیبری شمالی خواهیم بود و از امشب تا یکشنبه هفته آینده شاهد ناپایداری متناوب هستیم.

شیخ الملوکی بیان کرد: در روزهای سه شنبه تا ۵ شنبه احتمال بارش باران و برخی مناطق برف هم هست و در مناطق کوهستانی کولاک و تگرگ نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: چون در فصل بهار با بارش‌های متناوب مواجهیم هشدارها در این روزها قرمز است و از کشاورزان انتظار داریم مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین انرژی بارش باران برق دستگاه های اجرایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیخ الملوکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899853

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از دزدی تلفن همراه در پشت چراغ قرمز در کمتر از 30 ثانیه!
  • ببینید | الجزایری‌ها آسمان لندن را قرمز کردند
  • ببینید | خبر بد هواشناسی برای این استان‌ها؛ ورود سامانه بارشی قوی در راه کشور
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • (ویدئو) خورشید قرمز رنگ در آسمان چین پدیدار شد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • هشدارهای وحید شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند