Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصادفات منجر به فوت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد، جرحی ۴۶ درصد و خساراتی ۵۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

“بهنام ویسی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ تصادفات منجر به فوت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد، تصادفات جرحی ۴۶ درصد و تصادفات خسارتی ۵۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: قرار بود محدودیت های ترافیکی در سطح استان اعمال شود اما با توجه به شرایطی که بیماری کروناویروس ایجاد کرده محدودیت های ترافیکی برداشته شد.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بحث بیماری کروناویروس ورود خودروها با پلاک غیربومی و مسافرین به تمامی شهرهای استان ممنوع شده است.

ویسی پور خاطرنشان کرد: براساس دستگاه تردد شمار، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد ترددهای خودرویی در محورهای این استان کاهش پیدا کرده است.

جریمه ۵۰۰هزار تومانی ۶۰ خودرو

وی ادامه داد: از ۸ فرودین ۹۹ تا پایان روز ۱۵ فروردین که طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا شده ۴۰۰۰ وسیله نقلیه در مبادی ورودی های استان برگشت داده شده و حدود ۶۰ خودرو که برگشت داده نشد مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی شده اند.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طی طرح نوروزی بیشتر ترددکنندگان در راه های اصلی استان خودروهای بومی استان بودند و پلاک غیربومی خیلی کم بوده و از این تعداد پلاک غیربومی بیشتر پلاک‌های استان بوشهر و خوزستان بود.

ویسی پور بیان کرد: از مردم می خواهیم بخاطر بیماری کروناویروس در محورهای استان تردد نکنند و در خانه بمانند همچنین با توجه به این که جاده ها خلوت شده ممکن است سرعت وسیله نقلیه در جاده ها بالا برود و با سرعت بالا تصادفات و واژگونی در جاده ها افزایش پیدا می کند بنابراین بحث رعایت سرعت مجاز را جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پليس راه كهگيلويه و بويراحمد کروناویروس تصادفات جاده ای تصادف فوتی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان

رئیس پلیس راهور کردستان، گفت: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رضا همتی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین‌ماه عدم توجه به جلو با 40 درصد و عدم رعایت حق تقدم با 32 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 28 درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری کردستان بوده است.

وی افزود: در فروردین‌ماه سال‌جاری تصادفات فوتی در استان در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته 100 درصد کاهش، تصادفات جرحی 15 درصد کاهش و تصادفات خسارتی با 20 درصد افزایش تحلیل شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: علی‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرهای نوروزی را در پی داشته است، با برنام‌ ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و حضور پررنگ کارکنان و همراهی رسانه‌ها در آگاه‌بخشی، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است

وی تصریح کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه است که بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد. 

همتی‌زاده با اشاره به مهمترین علت رخداد تصادفات درون شهری اذعان داشت: تصادف عابرین پیاده با 60 درصد، موتورسیکلت‌ها با 35 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین‌ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و عدم تردد در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابرین پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهد، پیشگیری کنند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه