Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مستشار محاکم تجدید نظر دادگستری استان یزد در تبیین و تشریح مسئولیت قانونی افراد در قبال شیوع ویروس کرونا گفت: راه شکست ویروس کرونا مسئولیت پذیری همه افراد جامعه است.

به گزارش خرداد از ایلنا، ، محمدرضا عرشیان با اشاره به سرعت بالای کویید 19 در انتقال اظهار داشت: این ویروس در مدت کوتاهی اکثریت کشورهای جهان را درگیر و تمامی فعالیت های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و حتی بخش اعظمی از فعالیت های اقتصادی و صنعتی را در سراسر جهان به تعطیلی کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی دادگستری استان تصریح کرد: عدم رعایت نکات بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی تعدادی انگشت شمار به یک چالش و نگرانی جدی تبدیل شده است که همین امر زمینه ساز گسترش چرخه انتقال کرونا و افزایش آمار مبتلایان در کشور بوده تا جایی که امروز با بحران جدی در مهار سرعت انتقال این ویروس روبرو هستیم.

عرشیان با بیان اینکه یکی از جنبه های مقابله با این بحران برخورد با کسانی است که با عدم توجه و پایبندی به قوانین تعیین شده خود و دیگران را در معرض ابتلا به این بیماری قرار می دهند ادامه داد: به موجب ماده 9 قانون طرز جلوگیری از بیماری های آمیزشی و بیماری های واگیردار، هرکسی بداند مبتلا به بیماری واگیردار بوده و یا آنکه اوضاع و احوال شخصی او طوری باشد که بایستی حدس بزند که بیماری او واگیردار است و به واسطه او طرف مقابل مبتلا می شود ، در صورتی که شخص آسیب دیده و یا ورثه او به مراجع قضایی شکایت کنند مبتلا کننده به حبس ... از سه ماه تا یک سال محکوم می شود.

مستشار محاکم تجدید نظر دادگستری استان یزد افزود: بدیهی است در صورت مطالبه دیه یا خسارت وارده از ناحیه مصدوم ، شخص مکلف به پرداخت دیه و خسارت وارده نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: چنانچه سرپرستان خانواده در امر درمان اشخاص تخت تکفل خود مسامحه کنند و بیماری در حال سرایت باقی بماند به موجب ماده 6 قانون فوق به جزای نقدی و حبس محکوم می شوند.

عرشیان در خصوص مسئولیت کسانی که ماسک ، دستکش، دستمال کاغذی آلوده و ... را در مسیرهای تردد مردم رها می کنند گفت: بسیاری از افراد با احساس مسئولیت پذیری و رعایت بهداشت و سلامت جامعه از رها کردن ماسک و دستکش مصرفی و نیز دستمال کاغذی در کوچه و خیابان خودداری می ورزند مع الاسف اشخاصی هستند که با بی مسئولیتی و رها کردن اینگونه وسائل شخصی در معابر عمومی مرتکب تخلف شده و موجبات شیوع و تسری بیماری کرونا در جامعه می گردند که قانون گذار در خصوص اینگونه افراد تصریح کرده است ریختن زباله یا هرنوع کثافات در گذرهای عمومی ممنوع و متخلفین به مجازات محکوم می شوند.

مستشار محاکم تجدید نظر دادگستری استان یزد با اشاره به انتشار شایعات در شبکه های اجتماعی گفت: قانونگذار در مقابل کسانی که با انتشار اخبار دروغ که در صدد تشویش اذهان عمومی بوده و به تزلزل روانی و آشفتگی روحی در جامعه دامن می زنند کیفری بازدارنده را پیش بینی کرده است.

وی در خصوص مسئولیت مدنی ناقلین مبتلا به بیماری کرونا اظهار داشت: شهروندان علاوه بر مسئولیت اخلاقی و شرافتی که بر عهده دارند باید بدانند در جهت پرهیز از ارتکاب هرگونه اقدامی که امنیت زیستی و سلامتی جامعه را تهدید و به مخاطره می اندازد به شدت پرهیز نمایند و خود را موظف به رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی بدانند در غیر اینصورت با احراز شرایط تقصیر و انتساب آن به شخص مقصر، مسئولیت جدی قانونی متوجه شخص سهل انگار می باشد.

عرشیان گفت: چنین اشخاصی علاوه بر مجازات های قانونی در صورت مطالبه دیه یا خسارت از شخص مصدوم یا ورثه وی ملزم به پرداخت دیه و خسارت وارده براساس مبانی فقهی و قانونی می باشند و در این موضوع قانونگذار و مبانی فقهی و فتاوی فقهاء عظام  حمایت جدی از اشخاص مدعی می نمایند.


برچسب ها: کرونا ، انتقال کرونا ، حکم قتانونی ، دیه

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا انتقال کرونا دیه دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر خبر داد و گفت: ۵۱ هزار قطعه مولد میگو برای تولید بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو به‌کارگیری شده است. - اخبار استانها -

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در نقاط مختلف استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کردند.

وی از واردات 26 هزار مولد میگو خارجی SPF به بوشهر خبر داد و بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده این مولدها پست لاروهای قوی میگو تولید کرده‌اند که می‌تواند در تولید میگو پرورشی کمک قابل توجهی کند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر مقابله با بیماری میگو با مشارکت پرورش‌دهنده امکان‌پذیر دانست و بیان کرد: بیماری میگو پرورشی یک بیماری مدیریتی است و امسال هم وجود دارد و باید با همکاری تولیدکنندگان میگو پرورشی این بیماری مهار و کنترل شود.

تنگستانی کاهش مخاطرات بیماری در سطح اراضی پرورش این آبزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا بخش دولتی تمهیدات لازم و آموزش‌های لازم، شرایط قرنطینه‌ای، زیستی و بهداشتی که نقش مهمی در مهار و کاهش مخاطرات بیماری میگو پرورشی دارد به تولیدکنندگان میگو پرورشی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه در کنار مولد خارجی، 25 هزار مولد داخلی هم در تولید لارو و بچه میگو فعال شده است، گفت: در مجموع 51 هزار مولد در مراکز تکثیر میگو استان بوشهر در تولید بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو مورد نیاز استخرهای پرورش این آبزیان فعال شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر ردیابی بیماری میگو پرورشی را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون مولدها و پست لاروهای میگو سالم هستند ولی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری، مدیریت آب استخر، تولید و توزیع غذای بچه میگو و استفاده از تجهیزات توسط پرورش‌دهنده این آبزی یک ضرورت است.

تنگستانی با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو در سایت‌های مختلف استان بوشهر قرار دارند، گفت: همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهنده میگو در همه سطوح وجود دارد تا ان‌شاءالله تولید مورد نظر در سال جاری محقق شود.

وی جابه‌جایی و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی را بر اساس مجوز دانست و بیان کرد: لاروریزی و ذخیره‌سازی در استخر پرورشی نباید بیش از مجوز تعیین شده، توسط دامپزشکی و کد اتحادیه پرورش‌دهنده میگو و شیلات برای هر مزرعه باشد.

.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟