Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به برگزاری جشنواره بهاره مجازی گفت: در تلاش هستیم دو مشوق بلندمدت یعنی مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی را برای فروش اینترنتی اصناف لحاظ کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی رهبری امروز در نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به جشنواره بهاره مجازی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، گفت: این جشنواره شامل سه رکن اصلی یعنی خریداران اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های آفلاین (واحدهای صنفی) بود که در دوران شیوع ویروس کرونا با کاهش جدی فروش مواجه شد و در ریسک ورشکستگی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: هدف از جشنواره مجازی این بود که فروشگاه‌های اینترنتی تسهیلاتی به اصناف ارائه دهند و اصناف آفلاین که به علت تعطیلی بازارها با کاهش شدید فروش مواجه شده بودند بتوانند بخشی از کالاها را‌‌‌ از طریق دفتر فروش اینترنتی ارائه کرده و به فروش برسانند.

* استقبال اصناف از جشنواره فروش اینترنتی

وی افزود: نتایج جشنواره بهاره مجازی که در دوره اول و در فاصله زمانی 23 تا 29 اسفند ماه برگزار شد، حاکی از آن است که حدود 208 هزار بازدید از سایت جشنواره انجام شد.

رهبری اظهار داشت: هزار و 200 فروشگاه اینترنتی متقاضی عضویت در جشنواره مجازی بودند اما با توجه به سوابق عملکرد آنها فقط 319 متقاضی در جشنواره بهاره مجازی مجاز به شرکت شدند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: واحدهای صنفی آفلاین به خصوص واحدهای صنفی عرضه کننده کیف و کفش، لوازم خانگی، پوشاک، آجیل و خشکبار که بیشترین آسیب را‌‌‌ بر اثر شیوع ویروس کرونا دیدند به طور ویژه در طرح جشنواره بهاره مجازی شرکت کردند.

وی بیان داشت: حدود 5 هزار واحد صنفی با این جشنواره ارتباط برقرار کردند و بعضی از این واحدهای صنفی به فروشگاه‌های اینترنتی متصل شدند و توانستند بخشی از کالاهای خود را‌‌‌ از این طریق عرضه کنند.

رهبری با اشاره به مزایای خرید اینترنتی اضافه کرد: اغلب کالاها از طریق عرضه مجازی با تخفیف ارائه شد و مردم از اینترنت رایگان بهره مند شدند. هم چنین جوایز قرعه کشی به مشتریان اعطا شد، ضمن این که مردم کالا را‌‌‌ با سلامت بیشتری دریافت کردند.

* تلاش برای فراهم‌سازی دو مشوق بلندمدت فروش اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: برای اجرای دور دوم جشنواره عملیات اجرایی آن به بخش خصوصی یعنی اتاق اصناف واگذار شده است.

وی افزود: پایش و ارزیابی عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی در ارائه خدمات به واحدهای صنفی آفلاین توسط دولت انجام می‌شود.

رهبری اضافه کرد: در تلاش هستیم تا دو مشوق بلند مدت برای فروش اینترنتی اصناف در نظر بگیریم که اولین مشوق کاهش میزان مالیات بر ارزش افزوده و دومین مشوق تحریک عرضه در فضای مجازی است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان داشت: در زمان برگزاری جشنواره بهاره مجازی فروش کسب و کارهای پیش‌روی اینترنتی بین 100 تا 200 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت تجارت الکترونیکی فضای مجازی ارزش افزوده رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی جشنواره بهاره مجازی فروش اینترنتی واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند