Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری مازندران، به آن دسته از مسافرانی که در استان مازندران منزل شخصی یا به اصطلاح ویلا دارند نیز هشدار داد که با آنها نیز به مانند دیگر مسافران برخورد خواهد شد. 

درخواست از مسافران برای بازگشت به محل سکونتشان از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که از بامداد جمعه در سراسر کشور به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح نه تنها غیربومیان حق ورود به استان های دیگر را ندارند ، بلکه بومیان یک استان هم نمی توانند با خودرو وارد شهرهای دیگر شوند و باید در مدت اجرای طرح در محل سکونتشان باقی بمانند. آن دسته از کارکنان و شاغلانی که حضورشان در سر کار ضروری است و محل کار و سکونتشان متفاوت است ، تنها با داشتن حکم ماموریت از مدیریت محل کار و یا استفاده از سرویس عمومی دارای مجوز می توانند در جاده ها تردد کنند.

سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستور العمل ریاست جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه واضح و روشن بوده است و تمامی شک و شبه‌ها را از میان برده است در نتیجه مسافرانی که با وجود این دستورالعمل اصرار بر ماندن در مازندران دارند ، باید تبعات بعدی را هم قبول کنند. 

وی توضیح داد : در واقع حضور گردشگران و مسافران در مازندران به معنای تخطی از دستور العمل فاصله گذاری اجتماعی است و برای متخلفان از این طرح هم پیش بینی های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر این که تمامی مجموعه ای اقامتی و پذیرایی مازندران تعطیل هستند و هیچگونه پذیرش و ارائه خدمات برای مسافران و حتی مردم استان ندارند، گفت : هرگونه توقیف و توبیخ خودروهای مسافران و گردشگران به دلیل عدم توجه به مموعیت های وضع شده است و هیچ نهادی از جمله متولیان گردشگری نمی توانند در این موضوع دخالت کنند. 

فرزانه همچنین به آن دسته از مسافرانی که در استان مازندران منزل شخصی یا به اصطلاح ویلا دارند نیز هشدار داد که با آنها نیز به مانند دیگر مسافران برخورد خواهد شد. 

وی گفت : ماندن و تداوم حضور گردشگران و مسافران در مازندران به معنای عدم احترام به شرایط حساس کنونی و مردم استان است که مغایر با رسم مهمان نوازی مردم این دیار می باشد. 

بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا تا 20 فروزدین صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد. 

همچنین طبق این طرح خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود. 
علاوه بر این تمامی پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

طبق آخرین گذارش میراث فرهنگی مازندران تاکنون 125 واحد گردشگری متخلف در استان مازندران از جمله خانه مسافر و مجموعه پذیرایی پلمب و جریمه شدند. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان تا شنبه 9 فروردین ماه به یکهزار و 391 نفر رسید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تمامی مجموعه ای اقامتی پذیرایی مازندران تعطیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسعود مثنوی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست‌ که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.
وی تصریح کرد در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم‌ نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند