Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به آنکه دسترسی کسب‌وکار‌های خصوصی به زیرساخت‌های دولتی و ملی از اصول توسعه است، معاونت علمی فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز آن‌ها را تهیه و در اختیارشان قرار می‌دهد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور؛ از آن‌جایی که تسهیل دسترسی کسب‌وکار‌های خصوصی به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های داده دولتی و ملی از اصول توسعه است، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قصد دارد فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز کسب‌وکار‌های خصوصی را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چند سالی است که نقش کسب و کار‌های غیر دولتی در رونق اقتصادی کشور نمایان‌تر شده و این موضوع با همدلی و همراهی دولتی‌ها با بخش خصوصی جلوه بیشتری یافته است. بر همین اساس هم شناسایی و معرفی خدمات دولتی قابل ارائه به کسب و کار‌های مبتنی بر سرمایه‌گذاری‌های شخصی و غیر دولتی در کشور یک ضرورت است.

در همین راستا ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور درصدد برآمده‌اند تا با تهیه فهرستی از خدمات دولتی مورد نیاز کسب‌وکار‌های خصوصی، نقشی تاثیرگذار در تسریع هماهنگی بین دو بخش و جهش توسعه و تولید ایفا کنند.

قرار بر این است که فهرست خدمات دولتی و عمومی مورد نیاز کسب‌وکار‌های خصوصی در قالب Api تهیه شده و در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد.

نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی برای مشارکت در این طرح می‌توانند به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کسب و کارهای خصوصی معاونت علمی توسعه خدمات دولتی کسب وکار های خصوصی خدمات دولتی معاونت علمی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۴) در پارک فناوری پردیس گفت: در سطح بندی اکوسیستم های نوآوری و استارتاپی در سطح جهان، شش شاخص اصلی مد نظر است. وضعیت استعدادها و نیروی انسانی مناطق که دانشگاه ها و مراکز آموزشی را شامل می‌شود یکی از این شاخص‌ها، دانش فنی و دسترسی به دانش فنی دومین شاخص، میزان دسترسی به بازار شاخص سوم و چگونگی تامین مالی چهارمین شاخص است.

وی ادامه داد: عملکرد و ارزش اقتصادی زیست بوم شاخص پنجم است که نشان از سطح و جایگاه زیست بوم دارد.

صفاری نیا با اشاره به اینکه شبکه ارتباطی فعال زیست بوم، ششمین شاخص است، افزود: در جهان یکی از شاخص های سطح بندی اکوسیستم نوآوری، میزان دسترسی اکوسیستم به منابع و امکاناتی است که در نظر دارند، شبکه استارتاپی وهم افزایی که وجود دارد و ملاقات ها با سرمایه گذاران و فناوران است، هرچقدر شاخص‌ها و دسترسی پذیری به منابع امکانات بیشتر باشد، زیست بوم می‌تواند قوی‌تر عمل کند.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادها به کشورها این امکان را می دهد که شبکه سازی را فراهم کنند، نمایشگاه اینوتکس دسترسی پذیری را برای بازیگران اکوسیستم نوآوری کشور فراهم می کند.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: اینوتکس باعث دسترسی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی می شود. در پارک فناوری پردیس برگزاری رویدادهای بین المللی از قبیل جایزه مصطفی و المپیک فناوری که از رویدادهای بین المللی جدید پارک است دسترسی پذیری کشور را به منابع داخلی و خارجی فراهم می کند.

وی گفت: با هدف گذاری که در پارک کردیم امسال شهرک مسکونی نخبگان پردیس را در منطقه نوآوری پردیس با کلاس جهانی ایجاد خواهیم کرد.

صفاری نیا در پایان خاطرنشان کرد: «امسال فضای نمایشگاه اینوتکس تا دو و نیم برابر افزایش یافته است.

کد خبر 6100268

دیگر خبرها

  • تولید ۳.۶ میلیون نهال در خراسان شمالی طی سال جاری
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی
  • شهرک مسکونی نخبگان پردیس رونمایی می‌شود
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • ۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی