Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:38:32 GMT

کرونا نطامیان آمریکایی در ژاپن را به وحشت انداخت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۱۹۰۸

کرونا نطامیان آمریکایی در ژاپن را به وحشت انداخت

بر اساس این گزارش، ژنرال "کِوین اِشنایدِر" فرمانده نیروهای آمریکا در ژاپن امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای، برای پایگاه‌های نظامی منطقه "کانتو" در شرق این کشور که شامل توکیو پایتخت هم می‌شود، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

از آنجایی که شیوع کرونا در میان نظامیان آمریکایی تاکنون سبب ممنوعیت انتشار آمار اصلی مبتلایان و قربانیان و اعلام وضعیت اضطراری در برخی از پایگاه های نظامی این کشور در خارج از آمریکا شده است، اعلام امروز وضعیت اضطرای ملی در ژاپن توسط نخست وزیر این کشور در شرق آسیا موجب شد تا وزارت دفاع آمریکا مصمم شود که حداقل در پایگاه های این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل این ژنرال آمریکایی در این بیانیه نوشت: با وجود اینکه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از صبح امروز با هدف جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در سراسر این کشور وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و از آنجایی که این ویروس مهلک هر روز در این کشور به ویژه در توکیو در نزدیکی پایگاه کانتو قربانی می گیرد، او نیز از امروز برای حفظ سلامت عمومی همه نیروهای زمینی، دریایی و هوایی و تأسیسات دریایی آمریکایی در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام می کند.

شبکه ان اچ کی ژاپن امروز به نقل از منابع دولتی اعلام کردند که «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور اعلام کرد که قصد دارد به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا، از فردا(سه شنبه)در این وضعیت «اضطراری ملی» اعلام کند.

وی حتی از احتمال شروع این وضعیت از روز چهارشنبه خبر داد و گفت که این شرایط اضطرای قرار است شهرهای بزرگی مانند توکیو و اوزاکا را نیز در بر بگیرد.

گزارش می‌افزاید اعلام وضعیت اضطراری به معنای «قرنطینه کامل» نیست و سیستم حمل و نقل برقرار خواهد بود اگرچه اعلام وضعیت اضطراری ملی به مقامات محلی این امکان را می‌دهد تا به مردم دستور دهند تا در خانه‌ها بمانند و خواستار تعطیلی مدارس و سایر نهادها شوند.  

  «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن پیش از این از سوی برخی مقامات و رسانه‌های این کشور برای اعلام شرایط اضطراری ملی تحت فشار بود،   «کوئیکه یوریکو»  استاندار توکیو گفته بود در مقابله با ویروس کرونا جهت جلوگیری از گسترش افزایش انفجاری ابتلا به این ویروس، این شهر در یک مرحله بحرانی قرار دارد و شرایط جدی‌تر می‌شود.  

او از مردم خواسته بود از محیط‌های بسته و شلوغ و تماس‌های نزدیک اجتناب کنند و روزهای شنبه و یکشنبه در منازل خود باقی بمانند و بطور جدی در نظر بگیرند که آیا واقعا بیرون رفتن از خانه ضروری است یا خیر.  

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن تا کنون به سه هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است و بیش از ۱۰۰نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند ۵۷۵ تن هم تا کنون در این کشور بهبود یافته‌اند.  

ترس نیروهای آمریکایی از ابتلا به کرونا در حالی در میان دولتمردان و همیچنین نظامیان ارشد آن کشور گسترش یافته است که رسانه های بین المللی از مثبت بودن تست کرونای «برت کروزیر»، فرمانده پیشین ناو آمریکایی «تئودور روزولت» حکایت دارند.
این فرمانده ارشد آمریکایی که پیشتر به دلیل انتشار نامه‌ ای در مورد شیوع کرونا در میان نظامیان آمریکایی از فرماندهی ناو هواپیما بر روزولت برکنار شده بود، با تست مثبت کرونا مواجه شده است. 

از طرف دیگر تست کرونای ۱۱۴ ملوان این ناو نیز مثبت اعلام شده و پیش بینی می‌شود شمار مبتلایان به کرونا در این ناو افزایش یابد.
وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته با صدور دستوری تمامی پایگاه‌ های نظامی و یگان‌ های رزمی زیرمجموعه خود را از اعلام آمار مبتلایان و قربانیان کرونا منع کرده بود.

سخنگوی پنتاگون نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در تمامی بخش‌های این وزارتخانه به طور مجزا منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها پایگاه نظامی آمریکا ویروس کرونا ژاپن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه نظامی آمریکا ویروس کرونا ژاپن پایگاه نظامی آمریکا ویروس کرونا ژاپن وضعیت اضطراری اضطراری ملی ویروس کرونا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی محمود اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور، به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت «پاناما» Panama Horror Film Festival راه یافت.

این جشنواره از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنرهای معاصر پاناما برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین‌المللی این فستیوال در روز جمعه ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره‌ای بین‌المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار در پاناما برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند.

«سول مورنو» دبیر فستیوال درباره این جشنواره می‌گوید: این جشنواره محلی برای نمایش آثار جدید از فیلم‌های کالت، وحشتناک و دلهره‌آور است. مخاطبان ما تشنه روایت‌هایی متفاوت از زندگی معمولی هستند، آن‌ها به دنبال داستان‌هایی خلاق و ترسناک هستند، البته لذت بردن از صحنه‌های وحشتناک کمیک را نیز بسیار دوست دارند. این جشنواره جایی است برای عاشقان سینمای کالت و دوستداران سینمای وحشت از سراسر جهان. فیلم کوتاه لان- The SUNK در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است.

در خلاصه داستان این فیلم این‌طور آمده است: هر چیزی آن‌طوری که فکر می‌کنید نخواهد بود! باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولاً در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

پیش از این فیلم کوتاه «لان» برگزیده فستیوال فیلم «تری‌فاینگ» تایلند، برنده جایزه ویژه هیأت داوران فستیوال فیلم‌های ترسناک هالیوود ایالات متحده، برگزیده فستیوال فیلم کوتاه ایدفا و برگزیده فستیوال فیلم کوتاه تایگا در روسیه شده بود.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمود اریب، تهیه‌کننده: «مهیار قاسمی‌پور»، مدیر فیلمبرداری: «حسین بدر طالعی»، مدیر تولید و صحنه: «فاطمه مهدی‌پور»، تدوین: «حامد اریب»، دستیار کارگردان: «مجتبی راسخ نژاد»، دستیار تهیه: «پرهام کاظمی»، صدابردار: «احمدرضا محمدی»، روابط عمومی: «نینا پنجه‌ای»، طراح لوگو: «بابک عاطفی»، لوگوموشن: «مبین آویژگان»، بازیگر:» «قاسم دباغچیان»، پخش بین‌الملل: «سیکا فیلم»

گفتنی است؛ این فیلم کوتاه در ژانر هیجانی-ترسناک تولید شده و مدت زمان این فیلم ۵ دقیقه است.

کد خبر 6087331

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • تن‌هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • 130 سال قبل چه اتفاقی افتاد که «گوسفندها» دیوانه شدند؟!
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود