Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:42:26 GMT

به 11 هزار معتاد آموزش‌هاي کرونايي داديم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۱۶۰

به 11 هزار معتاد آموزش‌هاي کرونايي داديم

خبرگزاری آریا- مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تا کنون بیش از 180 میلیون تومان بسته بهداشتی و پیشگیرانه شامل ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح، پد الکلی، دستکش و ماسک  خریداری و در اختیار معتادین کارتن خواب و بی سرپناهان قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسدالله حیدری با اشاره به ضرورت آگاه سازی معتادین کارتن خواب و بی سرپناهان در خصوص ویروس کرونا اظهار کرد: این افراد به واسطه اینکه بسیار آسیب پذیر بوده و امکانات لازم جهت حفظ بهداشت فردی و مقابله با شیوع این ویروس را نیزدر اختیار ندارند، ممکن است با اقدامات ناخواسته به راحتی باعث شیوع این بیماری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اجرای طرح آگاه سازی و آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا در پاتوق‌ها و محل استقرار معتادین کارتن خواب، ادامه داد: این طرح توسط  نیروهای مستقر در مراکز گذری، ون سنترها ، تیم های ثابت و سیار بهزیستی در حال اجرا است.
وی توضیح داد: تا کنون بیش از 180 میلیون تومان بسته بهداشتی و پیشگیرانه شامل ژل دست، محلول ضد عفونی کننده محیط و سطوح، پد الکلی، دستکش و ماسک  خریداری و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، ضد عفونی پاتوق‌ها و آلونک‌ها با دستگاه، توزیع غذای گرم و آبمیوه یا میوه، توزیع البسه مناسب، تهیه و توزیع بروشور پیشگیری از بیماری کرونا در پاتوق‌های معتادین نیز در حال انجام است.
این مسئول در ادامه به اجرای این طرح در محلات آسیب پذیر و مناطق حاشیه ای استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح توسط گروه‌های همیار سلامت روان اجتماعی از طریق 15 پایگاه در 15 منطقه آسیب خیز استان اجرایی شده است.
حیدری توضیح داد: در حاشیه اجرای این طرح 2500 عدد ماسک  و  1200 بسته پیشگیری شامل مواد ضدعفونی نیز در بین افراد ساکن در این مناطق توزیع  شد.
مدیرکل بهزیستی استان گفت: این بسته‌ها بین گروه‌های در معرض آسیب مناطق پر خطر شامل حصارک، اسلام آباد، خط 4 حصار، مناطق محمد شهر و ماهدشت شهرستان کرج، شهرک سیدجمال الدین نظرآباد، ملک آباد، مهدی آباد، سیف آباد و فاز 4 مهرشهر توزیع شد.
وی گفت: از ابتدای آغاز این طرح تا کنون به 11 هزار معتاد و 4800 نفر از ساکنین محلات پرخطر خدمات ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی البرز به فعال شدن مرکز مشاوره تلفنی1480 جهت ارائه خدمات مشاوره تخصصی استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: مشاوران این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مردم هستند و تا کنون نیز 830 مورد مشاوره مرتبط با کرونا انجام داده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معتاد آموزش تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، سردار احمد نگهبان عنوان کرد: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

وی اضافه کرد: در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

نگهبان افزود: طرح های پاکسازی معتادان متجاهر و کارتون خواب ادامه دارد و شهروندان نیز در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • راه آهن شمال شرق ۲ رتبه دوم آموزش تخصصی را کسب کرد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم