Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:19:40 GMT

۸۰۰ هزار دفترک آموزش مقابله با کرونا در مشهد توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۱۸۰

۸۰۰ هزار دفترک آموزش مقابله با کرونا در مشهد توزیع شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد عصر دوشنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: این دفترکهای یا بروشورهای آموزشی شامل ۷۵۰ هزار نسخه آموزش بهداشت فردی و محیطی و ۵۰ هزار نسخه برای آموزش نحوه استفاده از انواع مواد ضدعفونی‌ با همکاری نیروهای بسیج محلات و جامعه پزشکی، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد و نیروهای مردمی در سطع عمومی توزیع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه‌روزی پاسخگویی به پرسشهای مردم پیرامون بیماری کرونا با شماره تلفن ۱۹۱ اشاره و بیان کرد: در مبادی جاده‌های ورودی، پایانه مسافربری، ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه مشهد نیز ایستگاههای تب‌سنجی و غربالگری ضمن انجام مراقبت‌ کنترلی، آموزشها و اطلاعات پیشگیرانه را به عموم مردم ارائه می‌کنند. 
رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به همکاری بسیار خوب میان دانشگاه علوم پزشکی و آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: در این چارچوب با هدف آگاهی‌بخشی عمومی۲۰ هزار فایل‌ اطلاع‌رسانی در مکانهای مختلف مشهد در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.
وی افزود: طی هماهنگی با استانداری خراسان رضوی نیز ظرفیت نهادهایی همچون شهرداری مشهد، ادارات‌کل راه و شهرسازی، مخابرات و دیگر مجموعه‌ها برای اطلاع‌رسانی هرچه بهتر و وسیعتر به عموم شهروندان در زمینه هشدارهای بهداشتی بکار گرفته شده است.
دکتر جعفری‌نژاد برگزاری نشست با مسوولان سازمان آرامستانها و همچنین روحانیون داوطلب در زمینه تغسیل و تدفین شرعی و اسلامی متوفیان ناشی از کرونا را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان و بیان کرد: با همکاری شهرداری مشهد ضدعفونی و گندزدایی در محلهای پررفت و آمد این شهر صورت می‌گیرد.
وی گفت: هم‌اینک تمام نهادهای دولتی، مجموعه‌های خصوصی و مردمی در جهت مبارزه با کرونا و پیشگیری از شیوع ویروس عامل این بیماری در جامعه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری بسیار خوبی دارند.
افزون بر پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، گناباد، تربت جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ویروس کرونا آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ویروس کرونا آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرداری مشهد ویروس کرونا آستان قدس رضوی استانداری خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شهرداری مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص‌هایی طراحی شد تا در دانشگاه‌ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه‌ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه‌ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی‌شود و گاهی این مسئله موجب می‌شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم می‌توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه‌های سیستم کاهش می‌یابد.

وی طرح ایده‌ها و برنامه‌های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کار‌های جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیند‌ها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیند‌های خوب بتوانند اجرایی شوند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند