Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اظهار کرد: از محصولات شاخص زراعی استان که سال گذشته با افزایش تولید چشمگیری همراه بود، می‌توان به محصول استراتژیک گندم اشاره کرد که با تولید ۷۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع، رکورد استان در این زمینه شکسته شد

وی افزود: سال زراعی گذشته با وجود همه محدودیت‌های این بخش که متأثر از تحریم ظالمانه دشمنان و حوادث غیرمترقبه‌ای نظیر سیل، زلزله و سرمازدگی بود، برای بخش کشاورزی سالی خوب و توأم با موفقیت و افزایش تولید بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: در سال گذشته تلاش مضاعف کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی موجب شد که ما در تولید انواع محصولات کشاورزی نسبت به سال زراعی ۹۷با افزایش تولید خوبی مواجه باشیم، به طوری که ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید در زیربخش‌های دام و طیور، باغبانی و زراعت داشتیم.

فتحی گفت: در سال ۹۸ تولید محصولات کشاورزی از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۳۹۷ به ۵ میلیون تن افزایش یافت که از این میزان یک میلیون تن به محصولات باغی، یک میلیون تن به محصولات دامی و ۳ میلیون تن به محصولات زراعی اختصاص داشت.

وی افزود: تولید انواع محصولات لبنی از جمله شیر، محصولات پروتئینی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ و انواع محصولات باغی در سال ۹۸ در استان مازاد بر نیاز مصرف استان بود که به سایر استان‌ها و خارج از کشور نیز صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه و افزایش شبکه‌های آبیاری و زهکشی در سال گذشته نمود عینی یافت و این موضوع موجب شد تا با افزایش تولید و ارتقا عملکرد در واحد سطح مواجه شویم، کل شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان تا پایان سال ۹۶، بیست و یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را شامل می‌شد که این رقم در طول سال‌های ۹۸ و ۹۷ به ۴۱ هزار هکتار افزایش یافت.

وی بیان کرد:در سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز شد و ۷ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: توسعه گلخانه‌های استان از دیگر فعالیت‌های موفقیت آمیز سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در سال گذشته بود، تا پایان سال ۹۶ کل گلخانه‌های استان نزدیک به ۶۰ هکتار بود که این رقم در سال ۹۸ به ۲۲۰ هکتار رسید.

فتحی افزود: با وجود تاثیرات ویروس کرونا که در سطح جامعه به وضوح قابل مشاهده است فعالیت‌های بخش کشاورزی تعطیل پذیر نیست و باید مایحتاج غذایی آحاد مردم را تهیه و تأمین کرد، بنابراین همه تمهیدات لازم برای ادامه فعالیت‌های تولیدی کشاورزان انجام گرفته و نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود، سم و بذر و همچنین نهاده‌های دامی مانند ذرت، سویا و جو تأمین و در انبارهای شرکت پشتیبانی دام استان ذخیره شده است و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۲۵۰ هزار هکتار جزو اراضی آبی است و ۷۴ هکتار آن به باغ‌ها اختصاص دارد.

کد خبر 498594 برچسب‌ها كرونا در ايران وزارت جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران وزارت جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزایش تولید سال گذشته سازمان جهاد هزار هکتار میلیون تن هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، فرید بیگی درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو استان مازندران گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۵۴ هزار و ۱۶۱ هکتار مزارع گندم و جو استان مبارزه شیمیایی شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۳۸ هزار و ۵۱۵ هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با آفات با مصرف سموم متالدهاید، مالاتیون، کنفیدور، دورسبان و سایپرمترین در ۵ هزار و ۶۲۵ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار علیه حلزون، ۳۴۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در ۲۰ هزار و ۸۵۹ هکتار، کشیده برگ در ۲۳ هزار و ۸۰۹ هکتار و توام (دومنظوره) در ۲۱ هزار و ۵۰۹ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، اضافه کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از ۶۶ هزار و ۱۶۵ لیتر/کیلو سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آپیروس، لنتو، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

بیگی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های گندم با مصرف ۶۶ هزار و ۴۰۳ لیتر/کیلو سموم تیلت، رکس، آلتو، فولیکو، اینور و سایر سموم در ۶۶ هزار و ۷۱۳ هکتار مزارع کندم استان انجام شد، تصریح کرد: با بیماری زنگ زرد در ۲۰ هزار و ۷۱۹ هکتار، سپتوریوز برگی در هزار و ۴۷۷ هکتار، سفیدک سطحی در ۱۵ هزار و ۱۵۸ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۱۸ هزار و ۸۰۶ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۶۴۰ هکتار، لکه خرمایی در ۷۴۴ هکتار و توام در ۹ هزار و ۱۶۹ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان، گفت: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۱۵ هزار و ۶۴۹ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان انجام شد، افزود: تاکنون با علیه علف‌های هرز کشیده برگ در ۲ هزار و ۳۸۹ هکتار، پهن برگ در ۲ هزار و ۳۷۹ هکتار و توام در ۸۲ هکتار و بیماری‌های سفیدک سطحی در هزار و ۴۲ هکتار، لکه خرمایی در ۶۲۲ هکتار، زنگ زرد در ۷۳۱ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳۹۲ هکتار، فوزاریوم در ۸۶۵ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۱۲ هکتار و توام در ۸۵۹ هکتار از مزارع جو استان مبارزه شیمیایی شد.

دیگر خبرها

  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • پیش بینی برداشت ۴٠٠هزار تن گندم از مزارع استان ایلام
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان