Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵ درصد تماس گیرندگان با این خط، در خصوص کرونا و استرس و اضطراب ناشی از این ویروس بود.

به گفته وی، مشاوران حاضر در این مرکز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰، حتی روزهای تعطیل آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای در همه زمینه‌ها به خصوص اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، به راه‌اندازی و فعال شدن سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا به منظور شناسایی و غربالگری به موقع اشاره کرد و گفت: تمام افراد می‌توانند در شرایط بحران کرونا، با مراجعه به این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی، استرس، اضطراب و موارد دیگر ، راهکارهای علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود را دریافت کنند.

وی گفت: این طرح با هدف نظام ارجاع سیستمی و هدفمند خدمات روانشناختی در بحران ویروس کرونا، ایجاد تناسب در اقدامات و خدمات موجود در حوزه پیشگیرانه و مداخلات درمانی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها  و منابع انسانی و مالی در حوزه روانشناختی و هماهنگی درون بخشی در حوزه اقدامات خدمات از راه دور و ارتقاء رفاه و پیشگیری از مشکلات وآسیب‌های روانی اجرا می‌شود.

به گفته وی، فرد با مراجعه به این سامانه به ۲۱ سوال پاسخ می‌دهد، اگر مشخص شود نمره مرزی بالاتر می‌رود متناسب با مشکلات استرس افسردگی و اضطراب و برای ارزیابی دقیق‌تر ۷ تا ۲۱ سوال دیگر را پاسخ خواهد داد و ارزیابی نهایی مشخص و توصیه‌نامه مرتبط با سطح ارزیابی به او ارائه می‌شود.

محمدی اظهارداشت: فرد ارزیابی شده با تماس با صدای مشاوره خط ۱۴۸۰ و ارائه کد رهگیری می‌تواند از خدمات تخصصی‌تر و ارزیابی دقیق‌تر به صورت رایگان بهره‌مند شود.

به گزارش ایرنا، بیماری ویروسی کرونا (کووید ۱۹ )اکنون در بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است که این مساله، سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر و جلوگیری از اجتماعات و سفرهای غیرضرور از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استرس افسردگی بهزیستی سازمان بهداشت جهانی کشورهای جهان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری