Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:05:37 GMT

خرید جنس خارجی به مطالبات مردم ضربه می‌زند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۲۶۷۷

خرید جنس خارجی به مطالبات مردم ضربه می‌زند

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شعار سال ۹۹ یعنی «جهش تولید» گفت: این شعار‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند بیش از هر چیز کلید‌های رفع موانع کشور است که البته تا امروز پیشرفت و موفقیت‌های نسبی هم حاصل شده، اما میزان موفقیت به این عامل بستگی دارد که دستگاه‌های حکومتی و مردمی تا چه حد به این موضوع عمل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای مثال متاسفانه ما هنوز دچار تعصب سخت در بین همه اقشار مردم برای ترجیح کالای خارجی به ایرانی هستیم و هنوز ایران بازار بسیاری از کالا‌های خارجی از جمله قاچاق است؛ موضوعی که به اقتصاد کشور و ارزش پول ملی و میزان اشتغال کشور ضربه سختی وارد می‌کند.

قدیری ابیانه افزود: قطعا ویروس کرونا یکی از موانع اصلی تحقق شعار رونق تولید خواهد بود و از همین رو  مردم باید خود را قرنطینه کنند تا هرچه زودتر این دوران را طی کرده و مجبور نشویم این تعطیلی‌ها را ادامه دهیم؛ کمااینکه نباید عده‌ای با سهل انگاری خود جان جامعه را به خطر بیاندازند، زیرا هرچه این قرنطینه بیشتر طول بکشد از نظر اقتصادی هم به ضرر ما خواهد بود؛ لذا باید با افراد بی توجه به شدت برخورد شود تا هرچه زودتر این دوران را پشت سر بگذاریم.

سفیر اسبق کشورمان گفت: می‌توان گفت که هر زمان انتشار این ویروس به اتمام برسد باید کار برای جهش تولید شروع شود و همه باید تلاش کنند تا برای این دوران قرنطینه در مسائل اقتصادی راه جبرانی ایجاد شود؛ راه حل این موضوع هم این است که مسئولان کشور با تمام توان پا به عرصه بگذارند، تلاش کنند، کار خود را سرعت بخشند و مردم را گرفتار بروکراسی اداری نکنند.

او ادامه داد: همچنین بخش خصوصی هم باید تولید و تلاش خود را بیشتر کرده و سرمایه‌ها به جای دلالی به سمت تولید برود؛ همچنین طبیعتا موانع کسب و کار باید برداشته شود و مردم هم باید هرجا هستند در جهش تولید گام بردارند.

قدیری ابیانه افزود: برای مثال بازده کاری باید افزایش یافته، فرهنگ باید بهبود بخشیده شود و تعصب برای خرید جنس ایرانی و پرهیز از خرید جنس خارجی در درون همه ملت شکل بگیرد؛ زیرا اگر کسی جنس خارجی بخرد در حقیقت نیاز کشور به ارز را بالا برده، اقتصاد کشور را لطمه زده، ارزش پول ملی ما را کاهش داده و اشتغال را پایین آورده است؛ موضوعاتی که همگی باید برای مردم تفهیم شود تا بدانند که چگونه خرید جنس خارجی می‌تواند در درجه اول به مطالبات خود مردم لطمه بزند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا ویروس دست ساز جنس خارجی خرید جنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد