Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@15:37:47 GMT

به مواضع عناصر آمریکایی در «عین الاسد» حمله شده؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۰۳۷

به مواضع عناصر آمریکایی در «عین الاسد» حمله شده؟

ستاد عملیات «البادیه و الجزیره» در غرب استان الانبار خبر داد که هیچ حمله موشکی به پایگاه عین الاسد صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، برخی از منابع خبری صبح امروز خبر دادند که صدای چند انفجار در پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار در غرب عراق شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: واشنگتن به دنبال مهار خشم عراقی‌ها آزمایش نظامی آمریکا در پایگاه عین الاسد عراق

منابع مذکور تأکید کردند که این صداها به سبب اصابت موشک به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، ستاد عملیات «البادیه و الجزیره» در غرب استان الانبار اما تأکید کرد که هیچ حمله موشکی به پایگاه عین الاسد صورت نگرفته است.

در بیانیه این ستاد آمده است که اخبار موجود مبنی بر حمله موشکی به عین الاسد صحت ندارد.

در همین ارتباط، عناصر آمریکایی شامگاه گذشته در پایگاه عین الاسد، سامانه دفاعی «سی-رم» (C-RAM) را بر روی یک پهپاد آزمایش کردند.

ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش همچنین خبر داد که سربازان آمریکایی حاضر در لشکر یکم و لشکر ۲۵ پیاده‌نظام، با گلوله جنگی و توپخانه «هویترز-ام ۷۷۰»، مانور برگزار کردند.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که قصد دارد سفارت خود در بغداد را به عین الاسد که بزرگترین پایگاه هوایی عراق است، انتقال دهد. واشنگتن مدعی است که با این اقدام، سفارت خود را از حملات احتمالی گروه‌های مقاومت حفظ خواهد کرد.

در واکنش به این اقدام، بسیاری از کارشناسان و مسئولان عراقی اعلام کردند که سفارت آمریکا باید در بغداد دایر باشد و انتقال آن به مکانی جز پایتخت، بر خلاف پروتوکول‌ها و عرف دیپلماتیک است.

این در حالی است که آمریکا بدون کسب موافقت رسمی دولت عراق، سامانه موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد نصب کرده است.

مسئله استقرار پاتریوت در خاک عراق، هیاهوی بسیاری در پی داشته است. آمریکایی‌ها مدعی هستند که با نصب این سامانه، در پی حفاظت از جان سربازان خود هستند.

ناظران بر خلاف ادعای واشنگتن، می‌گویند که آمریکا با نصب این سامانه، قصد دارد از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و مرزهای مشترک عربستان سعودی با عراق را پوشش دهد و امنیت آن را تأمین کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید غرب عراق امریکا عربستان سعودی پاتریوت عراق استان الانبار سامانه موشکی پاتریوت واشنگتن داعش رژیم صهیونیستی مشرق دولت عراق بغداد پایگاه عین الاسد استان الانبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

پایگاه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه گزارش داد که مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در حمایت از مردم نوار غزه، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است.

ساعاتی پیش نیز، گروه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «یوهنتن» در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

این سومین حمله رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کد خبر 6098838

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی