Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صابری زارع در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: با وجود ۲۲۰ جاذبه گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی و با وجود اینکه شهرستان بردسکن در چهار راه مواصلاتی مهمی قرار گرفته است، ۹۰ درصد مسافرت ها به این شهرستان نسبت به نوروز ۹۸ کاهش پیدا کرد که این نشان دهنده توجه مردم عزیز شهرستان و علاقه مندان به جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی به توصیه های بهداشتی و ستاد مربوطه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال گذشته و به طور میانگین نزدیک به ۵۰۰ هزار تردد از شهرستان صورت گرفت درحالی که در نوروز امسال کاهشی ۹۰ درصدی را شاهد بودیم و بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی نیز کاهشی ۹۵ درصدی داشته است.

مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بردسکن با اشاره  به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت:میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بردسکن در این راستا برنامه ریزی و اولویت گذاری کرده است و ۲۰ برنامه و پروژه عملیاتی، در سال گذشته نیمه کاره مانده است و در سال جاری و در یک اولویت کاری مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پروژه های پایگاه اطلاع رسانی گردشگری ، راه اندازی نمازخانه و سرویس بهداشتی فیروزآباد و بیجورد ، اقامتگاههای بومگردی باب الحکم ، حطیطه ، شهرآباد ، خمی ، زیروقت ، برج کشمر و مرمت بناهای تاریخی و راه اندازی تاسیسات گردشگری و نیز سرمایه گذاری رباط کبودان تاپایان امسال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: پروژه هایی در حوزه صنایع دستی ، مرمت آثار تاریخی ، تشکیل انجمن ها ، ثبت ملی ۳۰ اثر  تاریخی و طبیعی و حفاظت از وضع موجود آثار ارزشمند تاریخی از دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره در سال جاری است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایام نوروز تعطیلات نوروزی جاذبه های گردشگری صنایع دستی و گردشگری گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش بردسکن در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: در برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول هفته مقام معلم برگزار می‌شود.

علی اکبر چراغیان افزود: تجلیل و تکریم از معلمان، حضور مسئولان در ۱۲ اردیبهشت ماه روز بزرگداشت مقام معلم در مدارس با اهداء شاخه‌های گل و شیرینی، دیدار با امام جمعه، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای معلم، دیدار با فرماندار، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مرتضی مطهری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در شهرستان بردسکن است.

وی با اشاره به موضوع مهم برگزاری امتحانات نهایی افزود: امسال با توجه به اهمیت امتحانات نهایی در ۵ حوزه به صورت تجمیعی برگزار می‌شود و این امتحانات از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

علی دهقان زاده فرماندار بردسکن هم در این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش رکن توسعه هر جامعه‌ای است، گفت: جایگاه و منزلت فرهنگیان و معلمان در جامعه باید مورد تکریم قرار گیرد. وی گفت: معلمان همواره نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و جای تقدیر و تشکر دارد که در انتخابات یازدهم اسفندماه بیش از ۸۰ درصد عوامل برگزاری انتخابات فرهنگیان بودند.

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال