Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: پروتکلی بین مدیریت مرزهای ایران و کویت امضا شده و طبق آن مجوز کالاهای فاسد شدنی صادر شده است و از چند روز آینده شناورهای چوبی برای ورود به کویت و انجام صادرات کالاهای ایرانی اقدام می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مصطفی موسوی درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران با کشورهای همسایه اظهار داشت: برای بازگشایی و تعیین تکلیف مرزهای ایران و عراق در شرایط شیوع ویروس کرونا تفاهم نامه‌ای بین ادارت گمرک ایران و عراق منعقد می‌شود که پروتکل‌های آن در حال بررسی است و تا چند روز آینده احتمالا به امضا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ براساس مذاکرات انجام شده قرار بر این است که طبق تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در عراق امکان صادرات کالاهای فاسد شدنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم و مجوزهای مورد نیاز در این خصوص صادر شود.

نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق ایران ادامه داد: به احتمال قوی تا بیست و هفتم فروردین 100 درصد مرزها بازگشایی شوند و بتوان از طریق چهار مرز شلمچه، مهران، خسروی و چذابه با حفظ شرایط بهداشتی کالاهای فاسد شدنی از جمله مواد غذایی و کشاورزی  صادر شوند.

موسوی درباره مرز ایران و کویت گفت: پروتکلی بین مدیریت مرزهای ایران و کویت امضا شده و طبق آن مجوز کالاهای فاسد شدنی صادر شده است و از چند روز آینده شناورهای چوبی برای ورود به کویت و انجام صادرات کالاهای ایرانی اقدام می‌کنند.  

وی تاکید کرد: مسیر عادی سازی روابط تجاری با کشورهای همسایه بر روی ریل قرار گرفته است و مرزها به تدریج و به صورت تخصصی باز می‌شوند و بازه صادرات محصولات با حفظ پروتکل‌های بهداشتی گسترده‌تر خواهد شد.

رییس اتاق مشترک ایران و ویتنام درباره روابط تجاری با این کشور هم گفت: مبتلایان در ویتنام بسیار کم بوده و تا حالا فوتی هم نداشته‌اند اما تا پانزدهم آوریل در این کشور تعطیل رسمی اعلام و در تمام شهرها تردد شهری و بین شهری ممنوع شده است.  لذا ادارات از جمله گمرک و بنادر هم در این کشور تعطیل هستند و هیچ گونه صادرات و وارداتی انجام نمی‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مصطفی موسوی وضعیت مرزهای ایران کالاهای فاسد شدنی مرزهای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی