Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@11:36:08 GMT

کرونا در اسپانیا؛ بیشترین آمار فوتی‌ در هر میلیون نفر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۲۷۸

اگر چه همه چیز حاکی از آن است که اسپانیا شروع به خم کردن منحنی فوتی ها و مبتلایان ناشی‌ از بیماری کرونا کرده اما این دلیلی نیست که مانع از آن شود تا که این کشور در پایان هفته (شنبه و یکشنبه )، به کشوری که در آن ، این بیماری همه گیر ، کشنده ترین عامل مرگ و میر بوده تبدیل نگردد .

بر اساس داده های منتشر شده ، در اسپانیا ۲۶۵ نفر در ازای هر یک میلیون نفر جمعیت جان خود را از دست داده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسپانیا اکنون از ایتالیا یعنی‌ کشوری که در آن شیوع این بیماری در اروپا گسترش یافته ، پیشی‌ گرفته است .

ایتالیا در حال حاضر به وضوح تاثیر اقدامات قرنطینه مردمش را می‌ بیند و شمار ۵۲۵ نفر فوتی که دیروز یکشنبه داشته ، پایین ترین میزان مرگ و میر از ۱۹ مارس (۲۹ اسفند)، می‌ باشد که تعداد کل فوتی ها در این کشور را به ۱۵ هزار و ۸۸۷ نفر رساند .

اسپانیا به نوبه خود ، دیروز یکشنبه به برخی‌ پیشرفتها دست یافت .بر اساس داده های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت ، اسپانیا در روز یکشنبه ۶۷۴ فوتی داشت که امیدوار کننده ترین آمار در ۱۱ روز اخیر خود بود .

این امر باعث شده که اسپانیا ۲۶۵ فوتی و دو هزار و ۷۸۶  مبتلا را در ازای هر میلیون نفر به ثبت برساند .هر دو معیار ، بالاتر از سطح ایتالیا که ۲۶۳ فوتی و دو هزار و ۱۳۶ مبتلا در ازای هر میلیون نفر داشته ، می‌ باشند و اسپانیا را از نظر نسبی‌ در صدر جهان قرار می‌ دهند .

اسپانیا و ایتالیا از نظر تعداد فوتی ها  در مقایسه با ۱۱۳ نفر فرانسه و ۱۱۲ نفر بلژیک در ازای هر میلیون نفری که دولت این کشورها اعلام کرده اند ، متمایز تر هستند .

اما مورد متفاوت ، شمار مبتلایان به این بیماری هستند که برخی‌ از کشورها در فاصله کمی‌ نسبت به اسپانیا و ایتالیا قرار دارند .سوئیس تعداد مبتلایان خود در ازای هر میلیون نفر را ۲۴۰۰ تن اعلام کرده هر حالی‌ که بلژیک ، فرانسه ، اتریش ، آلمان ، نروژ و پرتغال بین هزار تا دو هزار نفر می‌ باشند .

همه چیز نشان می‌ دهد که کشورهای دیگری می‌ توانند از اسپانیا از نظر شمار مطلق پیشی‌ بگیرند .آمریکا روز شنبه از افزایش شدید تعداد مبتلایان و فوتی ها خبر داد .در واقع این کشور در حال حاضر به مرکز جدید شیوع ویروس تبدیل گشته است .مبتلایان در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار نفر و فوتی ها حدود ۹ هزار نفر هستند اما به طور نسبی‌ ، آمار آنها هنوز با اسپانیایی ها فاصله بسیاری دارد .

 آخرین وضعیت ویروس کرونا در اسپانیا

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت اسپانیا، تا ظهر امروز مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۱۳۵ هزار و ۳۲ نفر و تعداد فوتی ها به ۱۳ هزار و ۵۵ رسیده است. طی 24 ساعت گذشته ۶۳۷ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا فوت کرده اند.

اسپانیا با گسترش شیوع کرونا ، از روز ۱۳ مارس (۲۳ اسفند )،وضعیت فوق العاده اعلام کرده  و مردم کشور با تمدید دو هفته ای «پدرو سانچز» رئیس دولت این کشور در روز شنبه گذشته ، باید تا روز ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت )، در قرنطینه و در در خانه های خود بمانند .

اسپانیا، با ۴۶.۷ میلیون نفر جمعیت خروج شهروندان از خانه را به جز برای خرید مایحتاج ضروری، دارو یا رفتن سر کار(مشاغل  ضروری )، منع کرد، دستور بستن کلیه اماکن غیرضروری مورد استفاده را صادر نمود افزون بر اینکه محدودیت های گسترده ای بر تردد شهروندان اجرا کرده است

اسپانیا در این رابطه اعلام کرده که رستوران ها، کافه ها، سینماها، باشگاه های شبانه و همچنین کسب و کارهای غیرضروری بسته شوند  علاوه بر اینکه  از مردم  خواست سفرها را به خصوص میان شهرها کاهش دهند.

این کشور کلیه موزه ها، مراکز فرهنگی و ورزشگاه ها را بست ، رستوران ها و کافه ها فقط می توانند برای تحویل غذا در خانه مشتریان فعالیت کنند،  مراکز ضروری مثل بانک ها و پمپ بنزین ها باز هستند و کلیه مقاطع تحصیلی‌ و آموزشی چند روز قبل از اعلام وضعیت فوق العاده تعطیل شدند .

این تدابیر شامل امور ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، بانک ها، فروشگاه های عرضه تنباکو و پمپ بنزین ها نیستند .

اسپانیا اجازه ورود خودروها از مرز فرانسه و پرتغال را نمی‌دهد و فقط شهروندان اسپانیا و کسانی که در کشورهای همسایه کار می‌کنند، حق عبور از مرز را دارند.

شیوع کرونا و محدودیت مرزی بر حرکت قطارها در اسپانیا اثر گذاشته و این کشور پرواز افرادی که متعلق به منطقه شنگن نباشند را به خاک خود ممنوع کرده است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ازای هر میلیون نفر اعلام کرده فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند