Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:24:48 GMT

تعطیلی واحدها در سال جهش تولید پذیرفته نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۸۵۷

تعطیلی واحدها در سال جهش تولید پذیرفته نیست

ناصر فغفوری روز دوشنبه در جلسه استانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: تردد مدیران واحدهای تولیدی به استان، یکی از مشکلات و دغدغه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، قالب خاصی برای واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی تدوین شده و به دلیل تردد در بین شهرستان‌ها پیشنهاد می‌شود برای برای مدیریت یکپارچه تردد، مجوزها به صورت متمرکز توسط استان صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فغفوری با اشاره به تعطیلی اصناف تا ۲۳ فروردین، گفت: در این رابطه، کار پرفشاری با همکاری نیروی انتظامی استان برای نظارت و بازرسی نسبت به عدم تخلف اصناف انجام شده است.

وی افزود: برای نمونه، فقط در روز یکشنبه / ۱۷ فروردین/ ۶۹۵ بازدید مشترک با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ماموران نیروی انتظامی انجام شده که نتیجه آن ۱۰ مورد اخذ تعهد، ۲۹ مورد اخطار پلمب، هفت مورد پلمب و ۴۹۳ مورد تذکر به اصنافی که درب صنف را بسته اما در داخل حضور داشتند، شده است.

۳۴ پروتکل بهداشتی برای صنوف ابلاغ شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۳۴ پروتکل و دستورالعمل بهداشتی برای صنوف مختلف، ابلاغ شده که در سطح استان حال بازنگری است و قبل از آغاز فعالیت اصناف کم‌ریسک در ۲۳ فروردین، ابلاغ می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت اصناف کم‌ریسک از ۲۳ فروردین، پیش‌بینی می‌شود در ابتدا شاهد افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها شویم که باید آمادگی کافی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌های ابهر و زنجان تا کنون، پذیرش داشته‌اند اما پذیرش تمام نقاهتگاه‌ها طی هفته آینده، برجسته‌تر شده و به نظر می‌رسد با سرعت بیشتری در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

قزلباش با اشاره به فعالیت استودیوی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: این ظرفیت وجود دارد که مسؤولان عضو ستاد و فرمانداران، اقدامات و فعالیت‌ها در استودیو بیان کنند زیرا اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها به مدیریت و درمان بیماری کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه جلسات استانی ستاد از ابتدای فروردین ماه به صورت روزانه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، فعالیت واحدهای صنفی کم‌ریسک از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، مراکزی که در سطح شهرستان‌ها به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته می‌شوند باید به تایید علوم پزشکی رسیده و پس از تایید دانشگاه باید تجهیز شوند که تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی (تلفیقی از دستورالعمل‌های ملی و استانی) پس از تکمیل نهایی در اسرع وقت به واحدهای تولیدی ابلاغ شود و تیم‌هایی برای نظارت بر رعایت و اجرای این پروتکل‌ها باید در نظر گرفته شود.

مرادی نافچی افزود: همچنین در این ستاد مقرر شد واحدهای تولیدی که نیاز به جابه‌جایی دارند را سازمان صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای با هماهنگی استانداری به نیروی انتظامی استان معرفی کند تا مدیریت و نظارت به صورت واحد و متمرکز باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای واحدهای تولیدی به صورت بومی و برای بخش‌های مختلف از جمله انتظامات، سرویس‌های بهداشتی، انبارها، رختکن‌ها، سلف‌های غذاخوری و آشپزخانه‌ها و همچنین نکات عمومی برای پرسنل ستادی و غیرستادی، تهیه شده که در صورت تایید، ابلاغ می‌شود.

محمدرضا یوسفی اظهار داشت: مانوری با همکاری بسیج کارگری در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان انجام شد تا اطمینان خاطری به کارفرمایان، کارگران و خانواده‌های آن‌ها بدهیم که ستاد استان به فکر همه کارگران است.

وی افزود: این مانور در تمام شهرک‌های صنعتی استان انجام خواهد شد.

در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، فرمانداران شهرستان‌ها نیز به بیان اقدامات و دغدغه‌ها در حوزه مدیریت خود پرداختند که از جمله آن‌ها کنترل تردد در مبادی ورودی و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرها، نظارت، بازرسی و کنترل تعطیلی اصناف و برخورد با متخلفان، ثبت‌نام شهروندان در غربالگری سلامت، مشکل تردد کشاورزان و دامپروران در بین شهرستان‌ها، تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای برداشت محصولات کشاورزی به‌ویژه در طارم، تامین امکانات لازم در برخی نقاهتگاه‌ها و تامین داروهای خاص بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت علوم پزشکی کشاورزی نیروی انتظامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی واحدهای تولیدی ۲۳ فروردین شهرستان ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است