Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@09:06:03 GMT

زندگی شهیده ۱۶ ساله کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۳۸۶۳

زندگی شهیده ۱۶ ساله کتاب شد

زندگی شهیده راضیه کشاورز در قالب کتاب «عاشقانه ای برای ۱۶ ساله ها» از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «عاشقانه ای برای 16 ساله ها » نوشته «سعیده سادات اکبری» مشتمل بر 286 صفحه  به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است. این کتاب در مورد زندگی شهیده راضیه کشاورز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهیده راضیه کشاورز در 11 شهریور سال 1371 در مرودشت شیراز به دنیا آمد و در حالیکه 16 سال بیشتر نداشت در شامگاه 14 فروردین 1387 در حسینیه سید الشهدای شیراز مجروح شد و بعد از 18 روز تحمل درد ناشی از جراحات به شهادت رسید. در شامگاه 14 فروردین 1387 در میانه عزاداری در حسینیه سید الشهدا انفجار بزرگی رخ داد که موجب شهادت و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد. در این حادثه تروریستی 14 نفر که در میان آنها دو دختر و دو پسر بچه بودند، به شهادت رسیدند. این جنایت ددمنشانه باعث شد پرونده جنایت گروهک تروریستی تندر برای همیشه بسته شود. سربازان گمنام امام زمان(عج) عناصر این گروه را با عملیات ضربتی در چند نقطه کشور دستگیر کردند. تمامی عوامل این گروهک به سزای اعمال خود رسیدند و اقرار کردند که هدفشان از این عملیات تروریستی و سایر عملیات هایی که برنامه ریزی کردند ، براندازی حکومت اسلامی از طریق ایجاد اختلاف فرقه ای و تضعبف حضور مردم در مراسم های مذهبی بوده است.

 

 در قسمتی از کتاب «عاشقانه ای برای 16 ساله ها» می خوانیم: نرگس با حرف هایی که از راضیه در مورد حق الناس بودن تقلب شنیده بود، متقاعد شده که انجام این کار اشتباه است و گناه به حساب می آید. راضیه روی این مساله خیلی حساس است و این حساسیت را به نرگس هم منتقل می کند. او هم به تبعیت از راضیه هر وقت بحث این موضوع سرکلاس داغ می شود ، سعی می کند بچه ها را در این رابطه توجیه کند تا بیخود کسی توقع رساندن تقلب از طرف او را نداشته باشد. امروز یکی از همان روزهایی است که عده ای از بچه ها به خاطر امتحان سخت زیست شناسی حتما دست به دامن تقلب می شوند . چینش صندلی ها در کلاس طوری است که راضیه در ردیف اول و نرگس آخر کلاس دور از هم قرا گرفته اند.

 

در پشت جلد کتاب «عاشقانه ای برای 16 ساله ها» نوشته شده است: از وقتی مریم سوار ماشین شده سکوت سنگینی فضای ماشین را پر کرده. هر دو ساکت اند و صدای نفس شان هم به زور شنیده می شود. مریم در عمق این سکوت غرق شده،دست خودش نیست و از شرم و حیا تمام تنش خیس عرق شده،هوای ماشین سخت راه گلویش را گرفته که ریسه چراغانی شده ی جلوی خانه ی شان از دور چشمک می زند.

 

گفتنی است، کتاب «عاشقانه ای برای 16 ساله ها» نوشته «سعیده سادات اکبری» مشتمل بر 286 صفحه در شمارگان 1000 نسخه با قیمت 35000 تومان به تازگی از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتشارات شهید کاظمی مریم داوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۳۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»

کتاب «جرئت و حقیقت» به قلم محمد‌علی جابری و به همت نشر معارف  به چاپ رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب جرئت و حقیقت عضو جدید خانواده  برنا (کتاب های نوجوان نشر معارف) وارد بازار نشر شد.  این کتاب در قالب داستانی نگاشته شده  و موضوع کتاب در مورد معرفی بهشت حول یکی از شخصیت های کتاب است.

این کتاب یک رمان داستانی است برای علاقمندان به ادبیات. کتاب جرئت و حقیقت سرگذشت پسر یتیمی را روایت می‌کند که بر اثر دوستی، دچار انحراف در مسائل اخلاقی می‌شود. در ادامه راه و روش نجات و سرانجام این نوجوان است که حیرت مخاطب را برانگیخته می‌کند.

جذابیت کتاب در این است که با  شنیدن داستان و هم‌ذات‌پنداری با قهرمان آن برای هر مخاطبی، از کودکان تا بزرگسالان، دلکش می‌شود. از سوی دیگر در این کتاب  یکی از مشکلات رایج و مبتلا به در جوانان که ارتباط و دوستی  با جنس مخالف در جامعه است مطرح شده و روش توجیه نوجوانان با شیوه ای درست و قانع سازی نوجوانان با مفاهیم دینی  انجام شده است دلیل انتخاب  نام کتاب جرئت و حقیقت اشاره به یکی از رویدادهای داستان زندگی آرمان است که بعد از آن بازی سیر تحول او آغاز می‌شود.

نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

هلال ماه هم در یک گوشۀ آسمان ایستاده‌ است و ما را نگاه می‌کند. انگار دارد برایمان حرف می‌زند «تا همین هیجده‌نوزده‌سالگی‌تون، من بیش از دویست بار دور زمین گشته‌م. کار من همینه. دور زمین بگردم، از خورشید نور بگیرم و زمین‌و براتون روشن کنم. تو هر ثانیه، با کلی از آدما برای همیشه خداحافظی می‌کنم.» ماه همین‌جور که زیر پایش را می‌پاید و برایمان حرف می‌زند، از حرکتش هم غافل نیست. می‌داند همه‌چیز را رکود و درجا زدن خراب می‌کند. با زبانِ بی‌زبانی می‌گوید «خدا به‌خاطر شما آدما، یه کارایی گردن من، خورشید و بقیه گذاشته. ما هم با جون‌ودل داریم انجامش می‌دیم. شما هم مراقب باشید نمک خدا رو می‌خورید، یه‌وقت نمکدونش‌و نشکونید.»

چاپ اول این کتاب به همت نشر معارف در اسفند  1402 به قیمت 110000 تومان به شمارگان1000 جلد روانه بازار  شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟