Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@03:03:05 GMT

تکذیب فوت فرد مبتلا به کرونا در تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۴۳۵۱

تکذیب فوت فرد مبتلا به کرونا در تاجیکستان

وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی تاجیکستان در بیانیه ای اخبار مربوط به درگذشت یک فرد 60 ساله این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب و قرنطینه شدن 11 پزشک و پرستار را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، اخبار و شایعات در مورد درگذشت یک ساکن استان سغد تاجیکستان در پی ابتلا به ویروس کرونا، تکذیب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی تاجیکستان در بیانیه ای اخبار مربوط به درگذشت یک فرد 60 ساله این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تکذیب و قرنطینه شدن 11 پزشک و پرستار را توضیح داد.

در این بیانیه آمده است: در در بیمارستان ناحیه «جبار رسول اف» استان سغد تاجیکستان یک ساکن 60 ساله فوت کرده، اما درگذشت وی در پی ابتلا به ویروس کرونا نبوده بلکه بر اثر بیماری عفونی دیگری بوده است.

پیش از مرگ، این مرد تست کرونا داده و نتیجه آن منفی بود است، بنابر این شایعات در مورد درگذشت وی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا واقعیت نداشته و بی پایه هستند.

طبق این بیانیه، قرنطینه 11 پزشک و پرستار نه تنها به دلیل در تماس بودن آنها با این فرد بوده بلکه طبق قواعد هر پزشکی که با افراد در قرنطینه قرار داشته در تماس باشد، به مدت دو هفته قرنطینه می شود.

در حال حاضر آزمایشگاه های تاجیکستان برای تشخیص ویروس کرونا و علائم آن به طور کامل آمده و از  25 هزار تست برخوردارند که تا به امروز نسبت حدود 3 هزار نفر تست کرونا انجام شده است و نتیجه همه آنها منفی بوده است.

«نسیم عالم زاده» وزیر بهداشت و حفاظت اجتماعی تاجیکستان در سخنانی نیز اظهار داشت: در این لحظه حساس از تمام شهروندان کشور دعوت می شود که به هرگونه اخبار و شایعات دروغ در مورد ابتلا به ویروس کرونا باور نکنند.

وی افزود: با هدف دسترسی ساکنان به اطلاعات رسمی در مورد ویروس کرونا خط تلفن  تماس مستقیم 511 ایجاد شده است که از طریق آن می توان پاسخ واقعی به سوالات در این زمینه را دریافت کرد.

عالم زاده از رسانه های این کشور درخواست کرد که به منظور پیشگیری از ایجاد ترس و هراس در میان مردم در مورد مسائل مربوط به ویروس کرونا تنها به اطلاعات رسمی مقامات از جمله وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی تکیه و مطالب به نشر رسانند.

طبق آمار وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی تاجیکستان از اول فوریه تا 6 آوریل سال جاری میلادی 7 هزار 41 نفر که از کشورهای خارجی به این کشور وارد شدند به مدت دو هفته ای در موسسات پزشکی قرنطیه شدند.

از این تعداد تا به امروز 4 هزار 291 نفر ترخیص و 2750 نفر دیگر در قرنطینه به سر می برند.

بنابر تاکید وزارت بهداشت تاجیکستان تا به امروز، 6 مارس، سال 2020 میلادی هیچ یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در قلمرو این کشور ثبت نشده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت تاجیکستان اطلاعات ویروس کرونا وزارت بهداشت و حفاظت اجتماعی ابتلا به ویروس کرونا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟