Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که دولت «دونالد ترامپ» گروه ملی‌گرای «جنبش سلطنت‌طلبان روسیه» را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند این اقدام به وزارت خزانه‌داری این کشور امکان می‌دهد تا دارایی‌های این گروه در ایالات متحده را مصادر کرده و مانع از معامله‌های تجاری شهروندان آمریکایی با آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنین سه تن از رهبران آن به نام‌های «استانیسلاو آناتولیویچ فوروبیف، دنیس والیولوویچ گری‌اف و نیکولای نیکولایویچ تورشچالوف» را به عنوان تروریست معرفی و تحریم کرد.

بنا بر این گزارش، جنبش سلطنت‌طلبان روسیه خواهان احیای سلطنت و حمایت از حقوق قومیت‌های روسیه، اوکراینی و بلاروسی است. 

تارنمای هیل مدعی شد که این گروه به سربازگیری برای حمایت از جدایی‌طلبان شرق اوکراین کمک کرده است. همچنین دادستان‌های سوئد در سال ۲۰۱۷ اعلام کردند سه فردی در این کشور به تلاش برای بمبگذاری علیه پناهجویی متهم شدند توسط این اعضای این سازمان روس آموزش دیده بودند.

«ناتان سیلز» هماهنگ‌کننده وزارت خارجه آمریکا در امور ضدترویسم به روزنامه نیویورک تایمز گفت: تروریستی خواندن این گروه اقدامی بی‌سابقه است. زیرا این نخستین باری است که آمریکا یک گروه حامی برتری نژادی را در فهرست تروریستی قرار می‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود درباره تروریسم که سال گذشته منتشر شد، اعلام کرد که اقدامات تروریستی نشات گرفته از گرایش‌های قومی و نژادی در سال ۲۰۱۸ در آمریکا و سایر نقاط دنیا افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فهرست سازمان های تروریستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه