Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@05:43:23 GMT

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی از قطعات خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۵۴۷۵

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی از قطعات خودرو

کارخانه‌های تولید خودرو‌های برقی تسلا به دلیل شیوع بیماری همه گیر کروناویروس جدید بسته شده اند، اما تسلا نیز مانند سایر خودروسازان، اقدام به ساخت تجهیزات لازم بیمارستانی در این روز‌های بحرانی کرده است.

در حال حاضر این شرکت ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است که نمونه اولیه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی ساخته شده با قطعات خودروی برقی تسلا مدل ۳ از جمله صفحه نمایش و سیستم سرگرمی این خودرو را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکسیژن بیمارستانی به محفظه مخلوط کن تسلا (بخش مورد استفاده در خودرو‌های تسلا) می‌رود، سپس از طریق دستگاه تقویت کننده طراحی شده تسلا که توسط رایانه‌ها و سیستم سرگرمی تسلا کنترل می‌شود، پمپاژ می‌شود. سپس کلیه علائم حیاتی بیمار در صفحه نمایشگری که در اصل متعلق به خودروی مدل ۳ است، نمایش داده می‌شود.

تسلا به همراه شرکت‌های فورد و جنرال موتورز متعهد شده اند که به اهدا یا ساخت ونتیلاتور‌ها اقدام کنند و "ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا اخیراً گفت که کارخانه نیویورک تسلا به زودی برای تولید این دستگاه‌ها بازگشایی می‌شود.


تسلا اخیراً ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی اهدا کرده است، هرچند منتقدین می‌گویند که این ونتیلاتور‌ها از نوع مدل‌های غیر تهاجمی بوده اند و کارایی کافی ندارند، چرا که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به ونتیلاتور‌های تهاجمی احتیاج دارند که می‌توانند از طریق لوله گذاری داخل بدن، ریه‌های بیمار را از هوا پر کنند.

با این حال، "اندرو کوومو" فرماندار نیویورک گفت که این ونتیلاتور‌های غیر تهاجمی می‌توانند به نوع مناسب تبدیل شوند تا به ونتیلاتور‌های تهاجمی در شرایط بحرانی کمک کنند.

"ایلان ماسک" نیز متعاقبا توئیت کرد که به کلیه بیمارستان‌ها مشخصات دقیق مدل‌های اهدا شده، داده شده است و همه بیمارستان‌ها تأیید کرده اند که آن‌ها بسیار مهم هستند و به کار خواهند آمد.

اکنون تسلا ویدیویی از ساخت و نحوه کار اولین ونتیلاتور خود را به اشتراک گذاشته است که تقریبا تمام آن از قطعات خودروی برقی تسلا ساخته شده است.

از آنجا که بسیاری از بیمارستان‌ها در تلاش برای کمک به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ برای زنده ماندن، از دستگاه‌های تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند و با کمبود آن‌ها مواجه هستند، شرکت‌ها و کارخانجات در سراسر جهان به دنبال کمک به آن‌ها هستند.

"ایلان ماسک" مدیرعامل تسلا که در ابتدا کروناویروس را جدی نگرفته بود، در هفته‌های اخیر به بهترین وجه ممکن به کنترل این بحران کمک کرده و در اولین گام، هزار ونتیلاتوری را که از چین وارد کرده بود، به بیمارستان‌ها اهدا کرد.

تسلا بر استفاده هرچه بیشتر از قطعات خودرو‌های خود تأکید دارد. به این ترتیب آن‌ها سعی می‌کنند با از بین بردن وابستگی به قطعات دیگر، از فشار بیشتر به شرکت‌های تجهیزات پزشکی یا سیستم‌های بهداشتی خودداری کنند.

دستگاه ونتیلاتور تسلا با پمپاژ هوای تمیز و اکسیژن به داخل ریه‌های بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به آن‌ها کمک می‌کند راحتتر نفس بکشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری دستگاه تنفس مصنوعی تنفس مصنوعی قطعات خودرو خودرو تسلا شرکت خودروسازی تسلا خودروی تسلا ایلان ماسک نیویورک کروناویروس کرونا ویروس کرونا پارسی خبر ونتیلاتور ها بیمارستان ها قطعات خودرو تنفس مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای قابل قبول در پایتخت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد 57 قرار گرفته و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است.

به گزارش مشرق، شاخص کیفیت هوای تهران، امروز - جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- بر روی عدد 57و در وضعیت قابل قبول قرار دارد.همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد 58 قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و 39 روز هوای قابل قبول داشته است.این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، 37 روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود و بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول(سالم) یا متوسط ، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم ، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

دیگر خبرها

  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • (تصاویر) رونمایی چینی‌ها از تسلا سایبرتراک فیک!
  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • تنفس هوای قابل قبول در پایتخت