Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: دوست دارم تیمی را به مسابقات گزینشی جهانی اعزام کنیم که ضمن تابوشکنی موفق به کسب سهمیه‌های المپیک بیشتری شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

علیرضا استکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تعطیلی اردوهای تیم ملی بوکس اظهار داشت: تیم ملی بوکس در سال 98 به صورت مداوم در اردو، مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات انتخابی تیم ملی، مسابقات تدارکاتی، رقابت‌های قهرمانی جهان  و گزینشی المپیک حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که در روزهای پایانی اسفند ماه به پایان رسید،  قرار بود تا 20 فروردین ماه بچه‌ها استراحت داشته باشند.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی، اردوها و مسابقات برنامه‌ریزی جدیدی را انجام دادیم و قرار است از 20 فروردین ماه در هر وزن چهار یا پنج بوکسور را برای انتخابی تیم ملی معرفی کنیم. در صورتی که شرایط مهیا شد در اواخر خرداد ماه نیز مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار خواهیم کرد. انتخابی تیم ملی نیز در شش وزن برگزار خواهد شد تا برای اردوی ابتدایی حدود 16 بوکسور در تمرینات حضور داشته باشند. غیر از این مسابقه انتخابی، انتخابی دیگری به نام قهرمانی کشور را نیز خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشور حتماً به منزله انتخاب شدن نیست و شاید حتی با وجود قهرمانی بوکسوری، نفر دوم او را به مسابقات اعزام کنیم. ما این تجربه تلخ را پیش از این داشتیم که نفرات برتر را اعزام کردیم و نتیجه نگرفتیم. عملکرد بوکسورها در مسابقات انتخابی در کنار سابقه عملکرد آنها در مسابقات بین‌المللی حتماً برای انتخاب شدن در تیم ملی بررسی خواهد شد تا با یک خردجمعی  بهترین نفرات را به مسابقات انتخابی دوم گزینشی المپیک اعزام کنیم. دوست دارم تیمی را به مسابقات گزینشی جهانی اعزام کنیم که ضمن تابوشکنی موفق به کسب سهمیه‌های بیشتری شود. قطعاً تمام نفرات باید در انتخابی تیم ملی و قهرمانی کشور حضور داشته باشند و جای هیچ بحث وجودی ندارد.

استکی درباره تعویق یک ساله رقابت‌های المپیک 2020 توکیو عنوان کرد: در حال حاضر تمام دنیا درگیر ویروس کرونا هستند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم بگویم تأخیر رقابت‌های المپیک تصمیم خوب یا بدی است. اگر قرار است این تعویق یک ساله بد باشد برای همه کشورها بد خواهد بود و اگر هم تصمیم خوبی باشد برای همه خوب است. این تأخیر یک ساله البته برای کشورهایی بهتر است که ورزشکاران مصدوم دارند و می‌توانند با این تأخیر برگزاری مسابقات نه تنها به بهبودی برسند، بلکه به اوج آمادگی نیز بازگردند.

وی  خاطر نشان کرد: تأخیر رقابت‌های المپیک برای تیم ملی بوکس تفاوتی ندارد و ما تلاش خواهیم با تغییر برنامه‌ها خود را برای این مسابقات آماده کنیم. قطعاً در حال حاضر این فرصت برای ما و همه کشورها وجود دارد تا آماده‌سازی بهتری برای رقابت‌های المپیک داشته باشیم. ما به دنبال این هستیم که ابتدا سهمیه خود را بیشتر کنیم تا بعد از آن ببینیم باید در المپیک تنها یک شرکت‌کننده باشیم یا برای کسب اولین مدال خود در المپیک تلاش کنیم که این اتفاق نیز پروتکلی دارد که باید در زمان لازم بررسی شود.

سرمربی تیم ملی بوکس تصریح کرد: داستان بوکس ایران با عملکردش در مسابقات اخیر تفاوت کرده است و نگاه‌ها به بوکس ایران تغییر کرده است. ما در مسابقات قهرمانی جهان روسیه، تورنمنت ترکیه و مسابقات گزینشی المپیک نشان دادیم بوکس ایران رو به پیشرفت است. این اتفاق نیز فقط به خاطر استکی و کادرفنی نیست و به خاطر فدراسیونی است که از کوچک‌ترین عضو تا رئیس فدراسیون تلاش می‌کنند وظایف خود را به درستی انجام بدهند. پشتیبانی و همدلی باعث شده است بوکس ایران پیشرفت خوبی داشته باشد و این موضوع را تنها من نمی‌گویم و همه کسانی که عملکرد تیم ملی را دیدند به این موضوع اذعان دارند. فدراسیون قصد دارد برای المپیک حمایت خود را نیز بیشتر کند.

استکی ادامه داد: ثوری رئیس جوانی است که دلش می‌خواهد کار انجام بدهد و برای بوکس نیز به هر دری می‌زند. حمید قبایی‌زاده، دبیر فدراسیون بوکس واقعاً برای تیم ما زحمت کشید و مدیون او هستم. سیامک صالحی، نایب رئیس فدراسیون نیز تحت هر شرایطی پشتیبان تیم ملی بود و تمام خواسته‌های ما را بدون منت برآورده کرد و تلاشی برای دیدن شدن انجام نداد. شاید بلوف به نظر برسد، اما کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست و برنامه‌های خود را ارائه می‌دهیم تا اگر اجرایی شد اتفاق جدیدی را برای بوکس ایران رقم بزنیم.

ثوری: تعویق یک ساله المپیک توکیو را به فال نیک می‌گیریم/ برای کسب نخستین مدال المپیک دورخیز خواهیم کرد


انتهای پیام/ 

R1434/P/S3,30/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی بوکس ایران بوکس علیرضا استکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی بوکس ایران بوکس علیرضا استکی تیم ملی بوکس ایران بوکس علیرضا استکی رقابت های المپیک مسابقات انتخابی انتخابی تیم ملی مسابقات گزینشی گزینشی المپیک قهرمانی کشور تیم ملی بوکس اعزام کنیم بوکس ایران یک ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری

به گزارش قدس آنلاین، از زمانی که فدراسیون جهانی دوومیدانی رکوردهای ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کرد مشخص شد دوومیدانی کاران ایران برای حضور در المپیک کار سختی در پیش خواهند داشت. با توجه به تغییر و تحولات زیادی هم که در یک سال گذشته در این فدراسیون رخ داد و در حال حاضر نیز فدارسیون با سرپرست اداره می شود به نظر می‌رسد جامعه دوومیدانی منتظر نماینده‌های زیادی از این رشته در پاریس نیست.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی ۱۸۱۰ دوومیدانی‌کار شامل ۹۰۵ مرد و ۹۰۵ زن در این رویداد شرکت می‌کنند که در مسابقات انفرادی از هر کشور حداکثر ۳ ورزشکار، در مسابقات تیمی از هر کشور حداکثر ۲ تیم و در مسابقات امدادی نیز از هر کشور فقط یک تیم می‌توانند به رقابت با حریفان بپردازند.

در حال حاضر حسن تفتیان و حمیده اسماعیل نژاد در دوی سرعت، حسین رسولی در پرتاب دیسک، مهدی صابری در پرتاب وزنه و مهدی پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر با مانع ورزشکارانی‌اند که شانس این را دارند مسافر پاریس شوند ولی با این حال هنوز موفق به کسب سهمیه نشدند. این ملی پوشان در حال حاضر به دنبال کسب ورودی بازی‌های المپیک از طریق رنکینگ جهانی هستند.

دوی‌های سرعت

فرزانه فصیحی تنها ورزشکاری است که تا این لحظه سهمیه خود را قطعی کرده است. این دونده اخیرا در ماده ۶۰ متر در مسابقات داخل سالن آسیا با کسب مدال طلا افتخار آفرینی کرد و برای دومین بار ورودی بازی‌های المپیک را به دست آورد. فصیحی پیش از این نیز از طریق وایلد کارت به المپیک توکیو اعزام شده است. این بانوی دونده در حال حاضر برای تمرین و کسب آمادگی جهت حضور موفق در پاریس به دنبال مسابقه و اردو در اروپاست.

در دوی سرعت بانوان حمیده اسماعیل نژاد هم حضور دارد اما او هم تا کسب ورودی المپیک راه سختی را در پیش دارد. این دونده سرعتی ایران در حال حاضر رنکینگ ۸۲ جهان را دارد و باید برای رسیدن به المپیک در مسابقاتی که امتیازهای بالایی دارد حضور پیدا کند.
حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر بهترین دونده چند سال اخیر ایران است اما با توجه به رکوردی که او اخیرا در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات داخل سالن آسیا به ثبت رساند کار این نماینده ایران برای کسب ورودی المپیک سخت خواهد بود. تفتیان در حال حاضر رنکینگ ۴۷ جهان را در اختیار دارد و فعلا تمریناتش را در تهران پیگیری می کند.

دوی با مانع

با توجه به وضعیت دوومیدانی ایران در این ماده مهدی پیرجهان تنها ورزشکاری است که شانس کسب سهمیه المپیک را دارد. پیرجهان در حال حاضر رنکینگ ۳۷ جهان را در اختیار دارد، این دونده پیش تر هم برای المپیک توکیو از طریق رنک جهانی موفق به کسب سهمیه شده بود که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از اعزام به این بازیها جام ماند. گفته می شود پیرجهان برای کسب سهمیه از فدراسیون مجوز حضور در مسابقات یونان و آلمان را دریافت کرده است و درکنار این قرار است در مسابقات داخلی نیز شرکت کند.

پرتاب دیسک

حسین رسولی با توجه به مدالی که در بازیهای آسیایی هانگژو کسب کرد در حال حاضر پر امید ترین پرتابگر ایران برای رسیدن به ورودی المپیک به شمار می رود. ورودی تعیین شده در ماده پرتاب دیسک برای بازیهای المپیک ۶۷ متر است این در حالی است که ۶۲.۰۴ آخرین و بهترین رکوردی است این پرتابگر ایرانی موفق به ثبت آن در بازی‌های آسیایی شده است. رسولی حالا باید از طریق رنکینگ جهانی ورودی بازیهای المپیک را کسب کند. پرتابگر طلایی ایران در بازیهای آسیایی در آخرین رنکینگ جهانی اعلام شده در جایگاه ۵۲ قرار دارد و باید دید آیا در نبود احسان حدادی که در ادوار گذشته المپیک تنها نماینده ایران در ماده بوده او می تواند جایگزین نایب قهرمان المپیک لندن باشد.

پرتاب وزنه

مهدی صابری از معدود ورزشکارانی است که شانس کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی را دارد. او در حال حاضر در رنکینگ ۳۷ جهان ایستاده است. پرتابگر وزنه ایران اخیرا در مسابقات داخل سالن آسیا هم موفق به کسب مدال برنز شد. صابری در حال حاضر در مشهد و زیر نظر مربی شخصی‌اش تمرین می‌کند.

در حال حاضر که کمتر از ۱۰۰ روز به آغاز بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان مانده است؛ ملی پوشان ایران فرصت کمی برای کسب ورودی به این بازیها دارند هز چند که آنها تمرینات خود را زیر نظر مربی اختصاصی خود پیگیری می‌کنند اما بدون شک با این شرایط این ۵ دونده برای رسیدن به پاریس باید تلاش خود را دو چندان کنند و فدراسیون هم برنامه مناسبی را برای اعزام آنها به مسابقات با امتیاز بالا در نظر بگیرد.

کاروان دوومیدانی ایران برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط ۴ ورزشکار به نام‌های احسان حدادی، حسن تفتیان، فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان سهمیه داشت که پیرجهان در دوی ۴۰۰ متر به دلیل مثبت شدن تست کرونا اعزام نشد، تفتیان در دوی ۱۰۰ متر در همان مرحله مقدماتی حذف شد و به نیمه نهایی نرسید، فرزانه فصیحی در دوی ۱۰۰ متر پس از صعود از دسته‌اش، در مرحله بعد فرصت صعود به نیمه نهایی را از دست داد و حدادی نیز در مرحله مقدماتی پرتاب دیسک رکورد خوبی را ثبت نکرد و به فینال نرسید.

دیگر خبرها

  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • انتخابی جام جهانی ووشو/ جلیلی نخستین مدال‌آور کاروان ایران شد
  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست