Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@14:02:08 GMT

کشته شدن نظامی آمریکایی در دیرالزور سوریه

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۳۹۸

کشته شدن نظامی آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که یک نظامی آمریکایی و شماری از نیروهای کُرد سوریه در کمین عناصر مسلح در حومه شمالی دیرالزور کشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری الاخباریه سوریه، خودروی گشت زنی آمریکایی در کمین عناصر مسلح ناشناس هدف موشک آر پی جی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، افسر آمریکایی کشته شده مسؤول هلی برن در پایگاه آمریکایی واقع در میدان نفتی العمر واقع در حومه دیر الزور بوده و جسد او به پایگاه الشدادی در حومه جنوبی حسکه منتقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز مقام‌های آمریکایی واکنشی به انتشار این خبر نشان ندادند.

شامگاه شنبه منابع خبری اعلام کرده بودند که نظامیان آمریکایی از طریق هوایی، تجهیزات نظامی و لجستیکی به میدان نفتی العمر واقع در شرق استان دیرالزور سوریه ارسال و اقدام به هلی برن نظامیان خود در این منطقه کردند.

میدان نفتی العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه به شمار می رود که در دیرالزور واقع شده است. بیشتر میادین نفتی سوریه در نزدیکی مرزهای عراق و ترکیه قرار دارد اما استان دیرالزور بیشترین میادین نفتی سوریه را در خود جای داده است و شبه‌نظامیان کُرد به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031tj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا میدان نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تمرین روس ها برای رژه روز پیروزی در میدان سرخ | ویدئو
  • روایت ارتشبد آمریکایی از تحویل سوخو 35 به ایران
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان