Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@12:17:13 GMT

رایانش ابری به چه معنا است و چه می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۴۵۹

رایانش ابری به چه معنا است و چه می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات ایران با انتشار پستی از قابلیت‌های رایانش ابری نوشت. بر اساس این پست، این رایانش که به عنوان «ابری با بارش هوش مصنوعی» نیز از آن یاد می‌شود، به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سخت افزار‌های گران قیمت، با استفاده از اینترنت و در بستر اینترنت بنا به نیاز خود این قابلیت‌های آن استفاده کرده و هزینه اش را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بخش‌های فنی و پشتیبانی ایرانسل

در ادامه متن و پست منتشر شده توسط صفحه اینستاگرامی شرکت مخابرات را مشاهده می‌کنید:

" عبارت cloud computing از دو کلمه رایانش (انجام محاسبات) و ابر (در کامپیوتر ابر نماد اینترنت است) تشکیل شده است؛ و در واقع منظور از آن، پیچیدگی‌های شبکه اینترنت می‌باشد که در زیر ابری پوشیده شده است و کاربر آن نیازی به دانستن این پیچیدگی ندارد!
رایانش ابری به مردم هر جامعه کمک می‌کند که بتوانند همانند آب و برق و گاز، بدون نیاز به سخت افزار‌های گران قیمت و فقط از طریق کامپیوتر و با بستر اینترنت هر کس بنا به نیازش از آن استفاده کند و بابت مصرفش هزینه پرداخت نماید.
فواید رایانش ابری:چابکی، امنیت، هزینه نگهداری پایین و چند کاربری بودن است. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ارتباطات فضای مجازی اینترنت پرسرعت رایانش ابری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده‌های فارس


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
حمید احمدی گفت: هم‌اکنون شاهد بارش باران در مسیر‌های منتهی به شیراز، کوار، فیروزآباد، مرودشت، پاسارگاد، خرمبید، آباده، خسرو شیرین، بوانات، سروستان، استهبان، داراب، زرین دشت، هستیم.
وضعیت جوی در سایر محور‌های فارس ابری و نیمه ابری ست.

دیگر خبرها

  • آسمان ابری در آدینه استان
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!