Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:51:06 GMT

افزایش ارزش دلار برابر یِن

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۶۵۲۳

انتشار اخبار مبنی بر کاهش شمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ در اروپا و در سوی مقابل افزایش مرگ و میر در ژاپن و سایر مناطق آسیا، ارزش دلار آمریکا را برابر یِن افزایش داد.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، همزمان با اینکه رویکرد بازارها کمی به حالت ریسک پذیری خود بازگشته است، ین ژاپن ارزش خود را از دست داد و در سوی دیگر، ارزش دلار استرالیا و نیوزیلند افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کیت جوکس» استراتژیت بانک سوسیته ژنرال بلژیک گفت: در نتیجه تشدید شرایط ناشی از ویروس در ژاپن و همچنین احیای نسبی بازار بورس، رویکرد بازار ارز نسبت به ین تضعیف شده است.

قیمت هر دلار آمریکا با رشد ۰.۷درصدی برابر ارز ژاپن، به ۱۰۹.۳۸ ین رسید تا بالاترین رشد ۱۰ روز اخیر خود را تجربه کند؛ این در حالی است که ارزش دلار استرالیا برابر همتای آمریکایی خود با افزایش ۱.۳ درصدی روبرو شد.

یورو برابر دلار آمریکا خنثی بود؛ هر یورو بدون تغییر با ۱.۰۸۰۵ دلار معاوضه شد.

شاخصی که ارزش دلار را برابر ۶ ارز اصلی دنبال می‌کند نیز بدون تغییر باقی ماند.

جوکس معتقد است که «حرکت به سوی خرید نسخه‌ای از اوراق موسوم به «کرونا باندز» در نشست فردای یوروگروپ، می‌تواند روند بازی را به سود یورو عوض کند.»

وزرای دارایی منطقه یورو قرار است فردا (سه شنبه) در خصوص سه گزینه ضربتی در حمایت از اقتصاد در بحران کرونا، به اجماع برسند.

ایتالیا روز گذشته کمترین آمار تلفات را در دو هفته اخیر گزارش کرد؛ فرانسه نیز از کاهش آمار مرگ و میر خبر داده و آلمان نیز برای چهارمین روز متوالی از کند شدن روند ابتلا گزارش هایی را منتشر کرده است.

این در حالی است که اندونزی امروز ۲۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرد؛ رقمی که از زمان اعلام نخستین موارد ابتلا در ماه گذشته، بیشترین جهش روزانه افراد آلوده به این ویروس محسوب می شود.

ژاپن نیز از فردا وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد؛ این در حالی است که کمبود تخت و افزایش شمار مبتلایان در بیمارستان‌ها، سیستم بهداشتی توکیو را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه حسن نوروزی کریم همتی ارزش دلار کووید19 مرگ و میر کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه حسن نوروزی کریم همتی ارزش دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • یورو رکورد زد