Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@19:05:22 GMT

توزیع یکصد هزار نهال پسته در خاش آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۰۳۱

توزیع یکصد هزار نهال پسته در خاش آغاز شد

ساعت24 -مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: کار توزیع افزون بر یکصد هزار نهال پسته گلدانی با پایه بادامی در این شهرستان از روز گذشته آغاز شده است.

شیرزاد کمالی اظهارداشت: با هدف توسعه باغات و نیز کمک به تحقق شعار «جهش تولید» کار ایجاد نهالستان و تولید انواع نهال درختان مثمر مانند پسته در دستور کار کشاورزان پیشروی خاش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: از روز گذشته توزیع نهال پسته در روستای بلوچ آباد بخش پشتکوه شروع شده و با هدف مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش مراجعه بهره برداران به مدیریت جهاد کشاورزی نیازی به حضور در اداره نیست.
مدیرجهادکشاورزی خاش ادامه داد: کشاورزان خاش با تماس به شماره ۰۹۱۵۱۹۲۷۲۲۶  فاروق ثوری و پرداخت ۲۰ هزار ریال در قبال هر نهال به شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۵۱۹۴۸۳۸۰۱ به نام محمدرضا ثوری می‌توانند نهال مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی اظهار داشت: تولید پسته در این منطقه مورد توجه کشاورزان بوده و خوشبختانه بسیاری از بهره‌برداران با شناخت از مزیت‌های این محصول استراتژیک به کشت و تولید آن روی آورده‌اند و با توجه به وجود انبوه نهال در نهالستان‌ها و توزیع نهال‌ها سالانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار به سطح باغات پسته خاش افزوده می‌شود.
کمالی گفت: کشت پسته در مناطق پشتکوه، دشت آبخوان خاش و گوهرکوه و تمپ شهرستان تفتان رواج دارد و هر ساله با تولید قابل توجه نیاز مردم سیستان و بلوچستان و بسیاری از مناطق دیگر را تامین می‌کند.
وی بیان کرد: سالانه حدود چهار هزار تن محصول پسته از سطح حدود ۴ هزار هکتار باغات بارور خاش و تفتان برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع:ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پسته سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،حمیدرضا کریمی فرد افزود: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال ۹۵ در استان فارس تاکنون، بیش از۳۸ هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۵۰۰کیلو وات در استان با سرمایه‌گذاری ۱۲۵هزار میلیون ریال نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گفته کریمی فرد، افزون بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد پنج نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت ۳.۲ مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق فارس فعال هستند.
وی متوسط میزان تابش این استان را بین ۲ هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه‌های خورشیدی در استان گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.
انرژی خورشیدی یک منبع اساسی از انرژی تجدیدپذیر است و بسته به نحوه جذب و توزیع انرژی خورشیدی یا تبدیل آن به برق خورشیدی، فناوری‌های آن به دو دسته خورشیدی غیرفعال و خورشیدی فعال تقسیم می‌شوند. تکنیک‌های خورشیدی فعال شامل استفاده از سیستم‌های فتوولتائیک، انرژی خورشیدی متمرکز و گرمایش آب خورشیدی برای مهار انرژی است.


دیگر خبرها

  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود