Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: گاهی اوقات صداوسیما دچار خطا شده و به همین دلیل نوعی نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی در برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی مشاهده می‌شود.

محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: برخی خطاهایی که در برنامه‌های نوروزی صداوسیما به وجود آمد و مشاهده شد را باید به حساب سهل‌انگاری و راه اشتباه گذاشت و همچنین می‌توان این‌گونه تفسیرکرد که نوعی نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی در این برنامه‌ها شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما اینکه بگوییم صداوسیما دچار انحراف مبنایی شده، چنین موضوعی اصلاً صحت ندارد، بلکه همان‌طور که اشاره شد، گاهی اوقات دچار نفوذ فرهنگی مقطعی و آنی می‌شود.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر برخی خطاها در برنامه‌های صداوسیما مشاهده می‌شود باید مورد اصلاح قرار گیرد، اما نباید خیلی برروی این مسائل ایستادگی و تمرکز شود، افزود: چون هر نهادی دچار خطا و اشتباه می‌شود و صداوسیما هم از این قاعده مستثنی نیست و این مسئله یک امر طبیعی است، ولی قبول دارم چنین اشتباهاتی در برنامه‌های تلویزیونی صداوسیما به‌ویژه برنامه‌های پرمخاطب نباید صورت گیرد.

پیرهادی ادامه داد: دستاوردهایی که صداوسیما به عنوان تنها رسانه ملی در بر داشته است را نباید فدای یک خطا یا یک اشتباه کرد و نباید این دستاوردها را نادیده گرفت؛ لذا بهتر است به خاطر بروز خطا در برخی برنامه‌های تلویزیونی تمام دستاوردهای صداوسیما را زیرسؤال نبریم، ولی باید به شخص یا عناصر تأثیرگذار در برنامه تلویزیونی‌ای که خطا را مرتکب شده، تذکراتی داده شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه‌ای ناکافی به صداوسیما گفت: وقتی صداوسیما از اعتبار بودجه‌ای کافی برخوردار نباشد، قطعاً تبلیغات تلویزیونی زائل و دور از شأن رسانه ملی برروی آنتن خواهد رفت و همین مسئله برروی محتوای تولیدشده در صداوسیما تأثیرات منفی می‌گذارد.

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: صداوسیما محسن پیرهادی پایتخت 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • قرآن همه چیز ماست
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون