Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:06:25 GMT

کرونا در گچساران از مشارکت تا انتظارات مردم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۲۸۳

کرونا در گچساران از مشارکت تا انتظارات مردم

در شرایطی که خیابان های بسیاری از نقاط کشور در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ مملو از مردمی بود که قصد انجام خریدهای نوروزی را داشتند بازار زیبای مرکز شهر دوگنبدان چون شهر ارواح سوت و کور بود.

هر چند اقدام مسئولان برای تعطیلی به موقع بازار این شهر اثرگذار بود اما این شهروندان بودند که با ماندن در خانه های خود و گذشتن از خریدهای نوروزی باعث شدند که شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران به نسبت جمعیت دارای کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در بین شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیباترین جلوه های همراهی مردم با مسئولان برای بیرون راندن ویروس کرونا در پویش جوانان گچسارانی رقم خورد،جایی که جوانان پا به میدان عمل گذاشتند و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده که توسط نماینده خود در مجلس شورای اسلامی و تراکتورهایی که  از سوی دستگاه های اجرایی اختصاص یافت همه معابر مناطق مسکونی شهر دوگنبدان را ضدعفونی کردند. 

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان می گویند: ویروس کرونا آتش زیرخاکستر است و ادامه همراهی مردم برای مهار آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است اما این همراهی نیازمند توجه به انتظارات بحق مردم است.

شهرستان گچساران به دلیل وجود هفت هزار نفر نیروی شرکت بهره برداری نفت و گاز، و ۲ طرح بزرگ در حال احداث سدچم شیر و مجتمع پتروشیمی دارای نیروهای غیربومی زیادی است که پس از تعطیلات نوروزی وارد این شهرستان شده اند و این مساله نگرانی مردم را برای انتشار ویروس کرونا زیاد کرده است.

از سوی دیگر تعطیلی بیشتر کسب و کارها باعث خالی شدن دست مردم به ویژه فقیرنشینان پایین شهر شده است مردمی که تعداد زیادی از آنان در سال های اخیر با استفاده از تسهیلات احیای بافت فرسوده خانه های خود را نوسازی کرده اند و غیر از هزینه های روزانه باید اقساط بانکی را نیز پرداخت کنند نیازمند توانمدسازی مالی هستند.

یک شهروند گچسارانی با اشاره به اینکه سه هفته است که خانواده وی جز برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج نشده است گفت: از مسئولان انتظار داریم از همه کارکنانی که از استان های دیگر وارد گچساران می شوند تست ویروس کرونا گرفته شود.

محسن محمدی افزود: اقدام مسئولان برای اجرای طرح های محدودیت های ترافیکی در تعطیلات نوروز به ویژه روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین قابل ستایش است اما ورود کارکنان آلوده احتمال بر باد دادن همه این زحمات را زیاد کرده است.

یکی دیگر از شهروندان گچساران با یادآوری تعطیلی بازار این شهرستان از اواخر اسفند سال گذشته تاکنون گفت: بیشتر اصناف فعال در بازار شهر دوگنبدان به دلیل نیاز به پرداخت اجاره بهای مغازه، برق،مالیات از سویی و نداشتن هیچ درآمد دیگری برای گذران زندگی از سوی دیگر مشکلات معیشتی دارند و از مسئولان می خواهند برای بخشیدن مالیات و حق بیمه آنان اقدام شود.

ح - م افزود: بیشتر شهروندان با لغو آیین ختم وابستگان،گذشتن از سفرهای نوروزی و دید و بازدیدهای وابستگان خود وظایف خود را برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام داده اند و از مسئولان انتظار دارند مردم را در ادامه پایبندی به قرنطینه یاری کنند.

یک راننده اتوبوس که در مسیر گچساران به یاسوج فعالیت می کند با اشاره به اینکه بسیاری از کسب و کارهای کوچک تولیدی و خدماتی از جمله خودروهای سبک و سنگین بین شهری پس از انتشار ویروس کرونا در این شهرستان تعطیل شده است گفت: شاغلان این کسب و کارها با توجه به اینکه بدون داشتن درآمد ناچار به پرداخت حق بیمه و تامین هزینه های روزمره هستند از مسئولان انتظار حمایت دارند.

ک - احمدی افزود: همراهی مردم با مسئولان و ادامه تحقق طرح فاصله گذاری اجتماعی نیازمند همراهی بیشتر مسئولان است.

وی تلاش مسئولان برای تعطیلی مکان های پر رفت و آمد چون آرامستان،جاده سلامت،پارک ها و بوستان های گچساران را ستود.

سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در راستای سلامت کارکنان با پیگیری مستمر اداره HSE و همکاران پرتلاش بهداشت و درمان از نوبتکاران شیفت تاسیسات گوره آزمایش ویروس کرونا  گرفته شد که پس از گذشت چند روز نتیجه آزمایش آنان منفی اعلام شد.

علی جعفری دیزگانی افزود: با توجه به تردید ایجاد شده در بین کارکنان گوره، شیفت مورد نظربا استفاده از پروتکل های موجود قرنطینه و مورد تست قرار گرفتند که پس از گذشت چند روز نتیجه آزمایش منفی اعلام شد و با هماهنگی بهداشت ودرمان نفت بعد از مراجعه به بیمارستان و پس ازانجام مراحل تریاژ، مجوز شروع به کار آنان صادر خواهد شد.

جعفری دیزگانی تاکید کرد: تاکنون هیچ مورد حادی از ویروس کرونا در بین کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مشاهده نشده است و مراحل ضد عفونی تاسیسات ، ساختمان های اداری ، منازل و محلات صنعت نفت در حال انجام است.

فرماندار گچساران ضمن قدردانی از شهروندان برای همراهی ستاد کرونا و خلوت کردن مکان های عمومی این شهرستان گفت: از همه ظرفیت های قانونی برای جلب ادامه همراهی مردم استفاده می شود.

علی خوان پایه افزود: دولت اقدام های خوبی برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از انتشار ویروس کرونا در کشور در دست اقدام دارد که امید می رود با عملی شدن این برنامه ها نگرانی های شهروندان برطرف شود.

وی بیان کرد:تمامی مکان‌های زیارتی و گردشگری این شهرستان تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

خوان پایه تاکید کرد: کاهش تجمع و لغو برنامه های دسته جمعی مهمترین راهکار توقف چرخه انتقال ویروس کروناست.

خوان پایه تصریح کرد: برخی افراد در شبکه‌های مجازی به تشویش اذهان عمومی دامن می زنند  که نیاز است مردم اخبار را تنها از رسانه های رسمی رصد کنند.

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمدگفت: ۴۴ واحد صنفی غیرضروری و متخلف در راستای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان گچساران پلمب شد. 

سرهنگ  کیقباد مصطفایی اظهار داشت:برای تحقق طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا با هماهنگی مقام قضائی ،ماموران پلیس نظارت بر اماکن گچساران در  چند روز اخیر طرح بازدید و سرکشی از واحدهای صنفی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: اکیپی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان، شبکه بهداشت و درمان ،اتاق اصناف،شهرداری با سرکشی از صنوف سطح شهر واحدهای صنفی متخلف را شناسایی کردند.

مصطفایی عنوان کرد:این واحدهای صنفی با وجود اطلاع رسانی ها و یادآوری های قبلی به فعالیت خود ادامه داده بودند که در هماهنگی با مقام قضایی پلمب و برای ۴۱ واحد صنفی دیگر اخطار پلمب و تعهد صادر شده است. 

جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت سلامت مردم و افزایش احساس امنیت اجتماعی که از اولویت های پلیس است از عموم شهروندان خواست تا با معرفی اصناف متخلف از طریق سامانه ارتباطی۱۱۰ ،پلیس را در تامین هرچه بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا یاری کنند.

براساس آخرین آمار که ظهر روز شنبه شانزدهم فروردین ماه اعلام شد: ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۳۴۵۲ نفر رسیده است.

کمیته ملی بهداشت و سلامت چین با انتشار آخرین نسخه از مطالعات این کشور در مورد ویروس کرونا مهمترین راه های انتقال این ویروس را «ذرات ریز آب دهان» و «تماس با افراد آلوده» عنوان کرد.

در این گزارش آمده است: علاوه بر این، «در فضای بسته با آئروسول غلیظ نیز احتمال آلوده شدن به ویروس وجود دارد».

براساس این گزارش: با توجه به اینکه در ادرار و مدفوع مبتلایان نیز ویروس کشف شده، باید از آلودگی محیط به این موارد نیز پیشگیری کرد.

در طرح تجدید شده نسخه هفتم همچنین اشاره شده است که منبع اصلی همه گیری ویروس کرونا، آلوده شده ها هستند، برخی مبتلایان که علایمی ندارند، نیز به احتمال منبع سرایت ویروس هستند.

ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره‌های آفریقا، آمریکا، اروپا و اقیانوسیه را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

تاکنون ۱۸۸مفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتا شده اند که سهک شهرستان گچساران در این بین ناچیز است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد گچساران انتقال ویروس کرونا ویروس کرونا همراهی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی  در جلسه شورای اداری استان سمنان با قدردانی از مردم و عوامل اجرایی دور دوم سفر رییس جمهور ابراز امیدواری کرد: همانگونه که مصوبات و اعتبارات دور نخست سفر رییس جمهور به خوبی اجرایی شد ؛ مصوبات و اعتبارات دور دوم سفر هم بخوبی محقق و اجرایی شود
استاندار سمنان هم با قدردانی از استقبال پرشور مردم و تمام عوامل اجرایی ورسانه‌ها گفت: با توجه به گزارش سامد مبنی بر حدود ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ در خواست مردمی ثبت شده ،  افزایش بیش از ۴ برابری درخواست‌های مردمی در مقایسه با دور نخست سفر بیانگر افزایش اعتماد مردم به دولت و افزایش وظایف دولت در قبال مردم است
سید محمدرضا هاشمی تحقق شعار سال و تامین منابع آب را از اولویت‌های امسال استانداری اعلام و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای جذب کامل اعتبارات تخصیصی استان تا اول شهریور ماه امسال سریعتر اقدام کنند
حمیدی معاون امورعمرانی استاندار سمنان با اشاره به ۱۴۵ پروژه مصوب دور دوم سفر با اعتبار هشت هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان گفت: اعتبار عمرانی دور دوم سفر رییس جمهور بیش از سه برابر و از رقم سه هزار میلیارد تومان سفر اول به رقم بیش از ۱۰  هزار میلیارد تومان رسیده است و اختصاص این رقم برای امسال از نکات قابل توجه در اعتبارات عمرانی دور دوم سفر است
معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به نیمه تمام بودن ۵۵۵ پروژه استان افزود: برای اتمام این تعداد ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در جلسات دور دوم سفر پیشنهاد شدکه بنا به پیشرفت فیزیکی هر پروژه این رقم پیشنهادی هزینه خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند