Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افراد در مرحله دوم اقدام ملی مسکن از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند. تاریخ انتشار: 08:30 - 19 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۳۸۳

پروانه اصلانی مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره آخرین وضعیت پایش ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن گفت: ثبت نام حدود ۲۳۴ هزار نفر در مرحله اول انجام شد که برای پالایش این افراد قانونی وضع شد که مواردی از جمله صاحب ملک یا زمین بودن، دریافت تسهیلات بانکی برای احداث یا تعمیرات مسکن و استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی افراد بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی گفت: در مرحله اول، چون به تعداد افراد ثبت نامی زمین احصا شده بود و بیشتر از تعداد زمین‌ها ثبت نام صورت نگرفته بود بحث قرعه کشی منتفی شد.

وی افزود: در مرحله دوم به دلیل اعتراضات بسیار مبنی بر ظرفیت‌های پایین صورت گرفت و در این بین برخی از افراد مورد نظر که واجد شرایط نیز بودند از ثبت نام جا می‌ماندند به همین دلیل ظرفیت ثبت نام بسته نشد و بعد از ثبت نام متقاضیان دو شیوه برای انتخاب افراد در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متقاضیان در مرحله دوم حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار نفر هستند که از این تعداد ۵۴۰ هزار نفر در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند و حدود ۸۲۰ هزار نفر نیز از طریق سامانه پیامکی ثبت نامشان انجام شده است و تمام این افراد پایش می‌شوند.

اصلانی در رابطه با دو روش پیشنهادی برای انتخاب افراد ثبت نامی گفت: از میان افراد ثبت نامی که بیش ار یک میلیون نفر هستند ممکن است بیش از ۵۰۰ هزار نفر بعد از پالایش شرایط دریافت مسکن ملی را داشته باشند که باید افراد از طریق قرعه کشی و یا قرار دادن شاخص‌هایی انتخاب شوند.

وی افرود: در هر صورت باید از تعداد باقی مانده افرادی که شرایط دریافت مسکن ملی را دارند انتخاب صورت گیرد که یکی از گزینه‌ها قرعه کشی است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره سازو کار قرعه کشی افراد گفت: هنوز در زمینه قرعه کشی افراد به جمع بندی خاصی نرسیده ایم، چون باید ابتدا افراد ثبت نامی پالایش شوند و تعداد واجدین شرایط مشخص شود و فقط هدف ما این است که بتوانیم حداکثر پوشش را داشته باشیم.

اصلانی درباره اینکه باز هم ثبت نام برای اقدام ملی مسکن صورت می‌گیرد یا خیر اظهار کرد: مشخص نیست که این مرحله ثبت نامی آخرین مرحله باشد، اما به احتمال زیاد با توجه به تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام شده ممکن است آخرین مرحله ثبت نام را پشت سر گذاشته باشیم مگر اینکه در برخی از شهر‌ها ظرفیت خالی باقی بماند که در مراحل بعدی ثبت نام صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با زمان اعلام نتایج پالایش افراد ثبت نامی گفت: وضعیت کشور به دلیل شیوع کرونا به لحاظ کاری تا حدودی نامعلوم است و اگر وضعیت عادی بود قاعدتا تا به امروز پالایش فرم (ج) افراد و مالکیت افراد انجام می‌شد، اما با توجه به تاخیر صورت گرفته احتمالا تا یک ماه آینده تعیین تکلیف افراد ثبت نامی صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت پایش متقاضیان اقدام ملی مسکن

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقدام ملی مسکن اخبار اقتصادی اقدام ملی مسکن افراد ثبت نامی اقدام ملی مسکن هزار نفر قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد

  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند. «نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به‌صورت کارنامه نیمه مردادماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.»

به گزارش مهر، وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

 

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نتایج فینال پنج وزن نخست مشخص شد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی بلیت بازی پرسپولیس و سپاهان ویژه دارندگان "پرسپولیس کارت"
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید