Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامات از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای بهبود کیفیت و توسعه بندر شهید رجایی در سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفته است، گفت: حدود ۹۰۰ متر از اسکله‌های فاز ۳ کانتینری را در این بندر تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



راستاد افزود: با تکمیل این فاز ظرفیت‌های قابل توجهی به زیرساخت‌ها در این بنادر اضافه می‌شود و هم زمان امسال در بندر شهید رجایی اراضی پس‌کرانه را به مرحله اجرایی خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و همچنین جذب سرمایه‌گذاری برای تأسیسات زیربنایی و روبنایی و همچنین تکمیل پروژه‌های اسکله‌های نفتی در بندر شهید رجایی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

او یادآور شد: با تکمیل پروژه اسکله‌های نفتی میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی در این بنادر افزایش چشمگیری می‌یابد.

راستاد به آخرین وضعیت بندر چابهار هم اشاره کرد و گفت: عمده تمرکز ما توسعه پس‌کرانه‌های بندر چابهار و همچنین توسعه اسکله‌های این بندر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: اتصال کریدور لجستیکی به بندر چابهار و به پس‌کرانه‌ها که شامل ایجاد جاده‌ها و مسیر خطوط تردد‌های بین‌المللی می‌شود از دیگر اقداماتی است که در این بندر و طی امسال انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه تجهیز بندر چابهار از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تجهیزات استراتژیک و همچنین توسعه همکاری با کشور‌های منطقه جهت افزایش و تبادل کالا‌ها از مهمترین برنامه‌هایی است که در این بندر و طی ماه‌های آینده انجام می‌شود.

راستاد با اشاره به اینکه واردات کالا‌های اساسی در بسیاری از بنادر طی یکی دو ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا به شکل چشمگیری افزایش یافته است، گفت: ورود کالا‌ها به بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور و همچنین بندر امیرآباد، نوشهر و انزلی در شمال کشور طی یکی دو ماه گذشته بسیار افزایش یافته و در این زمینه تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی از جمله قطار و ناوگان جاده‌ای همکاری‌های لازم را جهت حمل‌ونقل کالا‌ها انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی ناوگان حمل‌ونقلی در این ایام به ویژه از ابتدای سال به صورت شبانه‌روزی در حال تخلیه کالا‌های اساسی کشتی‌های کامل هستند و عملیات تخلیه و بارگیری به صورت مداوم انجام می‌شود بنابر این در این ایام نه تنها فعالیت این حوزه کاهش نیافته بلکه به شکل چشمگیری و به صورت مداوم در حال انجام است.

او تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طبق دستورالعمل و مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل سازمان بنادر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی انجام می شود بندر چابهار کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نیکو عصر چهارشنبه در این آئین اظهار کرد: پروژه ساختمان خدماتی رفاهی با ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ظرف مدت سه ماه احداث می‌شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم بیان کرد: امید است با احداث این ساختمان شاهد توسعه روند خدمات رسانی اداره بندر و دریانوردی بندر دیلم باشیم.

وی اضافه کرد: به تازگی با پهلوگیری یک فروند بارج ۲ هزار تنی ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم تصریح کرد: در بندر دیلم متناسب با مطالبات مردمی برنامه‌های توسعه‌ای مناسبی برای رونق کسب و کار بندر نشینان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6088196

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد