Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت برخی مشاغل روستایی از جمله مراکز اقامتی، بوم گردی و گردشگری و تولید کنندگان شیر و لبنیات دچار رکود شد و فعالان این بخش‌ها را با چالش مواجه کرد.

او ادامه داد: در بخش اقامتی و گردشگری، نگاه روستاییان به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز است تا از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنند که با شیوع ویروس کرونا این فرصت از آن‌ها گرفته شد و بخش قابل توجهی از درآمدی که انتظارش را می‌کشیدند حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاک‌فطرت اظهار داشت: قطعا اگر اینگونه مشاغل مورد حمایت قرار نگیرند دیگر امکان ادامه فعالیت برای آن‌ها ممکن نخواهد بود و با تعطیلی آن‌ها فعالان این بخش‌ها به جمعیت بیکار جامعه افزوده می‌شوند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس افزود: بر همین اساس، دولت طرح حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا را در قالب پرداخت تسهیلات در دستور کار دارد که این تسهیلات به کسب و کار‌های روستایی نیز پرداخت خواهد شد.

او گفت: میزان تسهیلات و دیگر جزئیات بزودی اعلام می‌شود.

پاک‌فطرت، درباره اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا در روستا‌های این استان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، در روستا‌های استان فارس نیز با کوشش شبانه‌روزی بخشداران، دهیاران، شوراها، سمن‌ها، پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشتی و روستاییان، تلاش شد که جلو شیوع این بیماری در این مکان‌ها گرفته شود.

او افزود: طی این مدت در کنار توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در بین روستاییان، اقداماتی از جمله ارائه آموزش، نصب بنر‌های آموزشی و هشدار دهنده، کنترل مبادی ورودی روستا‌ها در ایام نوروز و جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و ساکن، انجام تست تب سنجی در مبادی ورودی روستا‌ها به ویژه روستا‌های بین راهی، ضدعفونی معابر عمومی روستا‌ها و تعطیلی برخی فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها انجام شد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس کرونا ویروس جاذبه های گردشگری نوروز 99 کسب و کار روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد

علیرضا قاسمی  گفت:سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و توفان بی‌سابقه باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد به طوریکه ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستا‌هایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستا‌ها و شهر‌های درگیر اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای یه طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.
وی از فعالیت تانکر‌های آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ضمن بازدید از خط آسیب‌دیده مجتمع ۲۸ روستایی بندینی، روند ارائه خدمات آبرسانی سیار به روستا‌های سیل زده را نیز بررسی و کنترل کرد.
وی همچنین در جمع اهالی روستای چراغ‌آباد از اصلاح اضطراری خط انتقال آب روستا‌های درگیر سیل به منظور رساندن آب به اهالی خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به جاری بودن سیلاب امکان اصلاح خط انتقال آب وجود ندارد به همین منظور اجرای خط اضطراری برای اتصال فوری آب روستا‌ها در دستور کار آبفا قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی