Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:25:28 GMT

بازگشت زمستان به اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۷۸۴۵

بازگشت زمستان به اردبیل

به گزارش خبرنگار ایرنا،  دگرگونی وضعیت جوی اردبیل پس از استقرار چندین روز هوای ملایم ‌یهاری با ریزش باران از عصر دیروز (دوشنبه) آغاز شد و با پیشروی توده ‌هوای سرد عرض‌های شمالی و کاهش چشمگیر دما از سحرگاه سه‌شنبه به برف تبدیل شده است.

 بارش برف در اندک زمانی سطح گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل را سپیدپوش کرده و به‌خاطر همراهی با وزش کم‌سابقه باد شمالشرق با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت موجی از کولاک به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای هوای تمام شهرستانهای مرکزی و جنوبی استان اردبیل به زیر صفر رفته و در اردبیل منفی 2 درجه سانتیگراد است.

شهرستانهای سرعین ؛ نیر ؛ نمین ؛ خلخال و ‌مشگین شهر نیز براثر ریزش برف و استقرار سرما چهره زمستانی گرفته اند و این درحالی است که ساکنان جلگه مغان در شمال استان اردبیل از هوای بارانی و بهاری برخوردارند.

مرکز پایش راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل اعلام کرد : سطح تمام جاده‌های این استان براثر ریزش برف خیس و لغزنده بوده و در بعضی مقاطع کوهستانی و گردنه ها با کولاک و کاهش دید افقی همراه است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه حاکمیت هوای سرد و بارش برف تا روز چهارشنبه در گستره وسیعی از این استان از ساکنان منطقه خواست که موارد ایمنی و احتیاطی را رعایت کنند.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: خودداری از سفرهای غیرضروری و درصورت ضرورت سفر استفاده از زنجیر چرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی؛ پرهیز از قرار گرفتن در مسیل ها و حواشی رودخانه ها به خاطر احتمال سیلاب و بازبینی دمای مکانهای حساس به سرما ازجمله این موارد هستند.

همچنین باتوجه به اینکه تعداد زیادی از درختان و به خصوص درختان میوه به خاطر اعتدال هوا طی چند روز گذشته به شکوفه نشسته اند از باغداران خواسته شده به هر شیوه ممکن از سرمازدگی و نیز شکسته شدن شاخه های درختان براثر بارش سنگین برف جلوگیری کنند.

 اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. در بعضی از سالها با هجوم توده هوای سرد عرض های شمالی ریزش برف و هوای سرد در دو ماه نخست بهار بر منطقه حاکم می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بارش برف حمل و نقل و پایانه های زمستان سرما مدیریت بحران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان اردبیل هوای سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، به گفته دولت، سه نفر در محل حادثه جان باختند، یک نفر با وجود تلاش‌های امدادی جان باخت و دو مجروح نیز در بیمارستان تحت مداوا هستند.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که این حادثه ناشی از عملکرد نامناسب اپراتور جرثقیل در حین ریختن بتن بوده است. سطل جرثقیل به طور تصادفی به ستون سازه خانه برخورد کرد و باعث ریزش دیوار شده است.

اپراتور جرثقیل توسط مقامات امنیتی عمومی محلی بازداشت شده است.

تحقیقات تکمیلی در خصوص این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 6086879

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • فیلم| لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • فیلم/ لحظهٔ ریزش خانهٔ قدیمی در زوارهٔ اصفهان بر اثر بارندگی
  • (ویدیو) ریزش وحشتناک یک خانه بخاطر بارندگی شدید
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین