Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:31:17 GMT

شیوع کووید ۱۹ در گربه تایید نشده است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۰۳۰

شیوع کووید ۱۹ در گربه تایید نشده است

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون شیوع ویروس کووید ۱۹ در گربه‌ها اظهار کرد: با گذشت بیش از ۲ ماه از بروز شیوع جهانی و فراگیر کووید ۱۹ در میان انسان‌ها، ۳ تا ۴ گزارش از کشور‌های مختلف اروپایی و یک کشور از آسیای شرقی منتشر شد که بر اساس آن ارائه‌دهندگان گزارش ادعا کردند گربه این ویروس را رها کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بنده بار‌ها اعلام کرده‌ام که گزارش‌ها باید از سوی سازمان بهداشت جهانی دام به عنوان مراجع ذی صلاح تایید شود و تاکنون تاییدیه رسمی راجع به انتقال کووید ۱۹ از گربه نداشته‌ایم.

رفیعی پور ادامه داد: در چند وقت گذشته همکاران سازمان دامپزشکی در مرکز تشخیص به این‌توفیق دست یافتند و کیت تشخیص کووید ۱۹ را ساختند تا در صورت ارجاع مورد مشکوک از وزارت بهداشت امکان آزمایش وجود داشته باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه هیچ مرجعی شیوع ویروس کووید ۱۹ را تایید نکرده است، بیان کرد: در مجامع جهانی بیش از ۱۸۰ کشور در حوزه انسانی درگیر این بیماری هستند و تنها ۲ تا ۳ کشور گزارش‌هایی از حیوانات خانگی اعلام کردند که تاکنون هیچ مرجعی آن را تایید نکرده است.

او در توصیه‌ای به افراد گفت: با اقدامات همکاران در حوزه تشخیص بهداشتی، درمانی و دارویی تقاضا می‌شود که مردم را نسبت به توصیه‌های بهداشتی آگاه کنند تا اقدامات قرنطینه‌ای را درباره حیوانات خانگی رعایت کنند تا آن‌ها آلوده یا ناقل به ویروس نشوند.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با توجه به رعایت صاحبان دام و عدم ارتباط غیر ضرور با دام‌هایشان انتظار می‌رود همانگونه که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه خانگی طی ماه‌های آینده کووید ۱۹ را در حوزه انسانی شکست می‌دهیم، گزارشی هم از ابتلای دام‌ها به این ویروس نداشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید 19 ویروس کرونا کرونا ویروس بهداشت جهانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در روزهای پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برندهای لوازم خانگی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: قیمت لوازم خانگی افزایشی شد؟

اما محمود سیجانی، درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

کد خبر: 1228356 برچسب‌ها لوازم خانگی

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است