Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهاری از فعالیت ۹۰ موسسه خیریه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: به همت سمن های استان روزانه ۸ هزار ماسک تهیه و توزیع می شود.

«عباسعلی بهاری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار داشت: سه گروه سازمان مردم نهاد یعنی سمن های ورزش و جوانان، سمن های فرهنگ و ارشاد اسلامی و سمن های وزارت کشور در خراسان جنوبی فعالیت اجتماعی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: هر کدام از این سمن ها در حوزه بهداشت و مبارزه با کرونا، مناسب سازی محیط، ضد عفونی معابر و سطوح، مکان های پرتردد، کمک های معیشیتی و گروهی در تولید ماسک در شرایط کرونایی با این سمن ها فعالیت دارند.

 

بهاری بیان کرد: به همت سمن ها و بنا به مواد اولیه ای که دارند؛ این سمن ها ظرفیت تولید روزانه حدود هشت هزار ماسک را دارند که این تعداد ماسک به صورت رایگان و بخشی هم به صورت قیمت تمام شده بین مردم توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه سازما های مردم نهاد در شهرهای استان پراکنده هستند، گفت: این سمن ها با توجه به ظرفیت و توان خودشان در حوزه بهداشت و سایر حوزه ها فعالیت دارند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: دو سمن دستان پرتوان وابسته به موسسه حضرت رسول(ص) و سمنی دیگر که تحت پوشش وزارت کشور است روزانه پنج هزار ماسک تولید می کنند، این دو سمن به صورت حرفه ای ماسک بدون دوخت و لیزری و دارای تاییدیه وزارت بهداشت تهیه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه «روز برات»، سنت حسنه خراسان جنوبی است، گفت: مردم دوست دارند برای شادی اموات خودشان، نذوراتی را وقف کنند، ولی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تجمع مردم در آرامستان ها ممنوع است.

 

90 موسسه خیریه در خراسان جنوبی، نذورات مردم در روز «برات» را جمع آوری خواهند کرد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی افزود: در صورت لزوم، محدودیت های نظامی و انتظامی برای ممنوعیت ورود افراد به آرامستان ها در روز برات اعمال خواهد شد لذا از مردم تقاضا داریم که نذورات خودشان را به صورت نقدی به موسسات خیریه ای که در سطح استان فعال هستند، اهداء کنند.

 

بهاری گفت: 90 موسسه خیریه در خراسان جنوبی شامل مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و وزارت کشور فعال هستند که این تعداد شناسنامه دار و اهلیت قانونی هستند.

 

وی بیان کرد: نذورات مردم به همان نیت واقف هزینه خواهد شد و نذورات، هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی به دست افراد مورد نیاز جامعه خواهد رسید.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: جابه جایی کالاهای غیر نقدی در روز برات، سبب جابه جایی بیماری  می شود، لذا بهتر است مردم کمک های نقدی خود را به این موسسات خیریه اهدا کنند، چراکه این موسسات قانونی ایجاد شده اند.

 

بهاری مطرح کرد: نذورات مردم در جای اصلی خودش هزینه خواهد شد، لذا اطلاع رسانی گسترده از امروز جهت معرفی شماره حساب های سمن های فعال در حوزه سلامت و مجمع خیرین سلامت جهت دریافت نذورات مردمی برای روز برات، توسط رسانه ملی و سایر رسانه های استان انجام خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد؛ مجری فعالیت هایی حوزه های اجتماعی، فرهنگی و وزارت بهداشت هستند، و در زمانی که بحرانی در جامعه ایجاد می شود، این سمن ها به مدد دستگاه های اجرایی، پای کار هستند  تا مشکلات مردم را فع می کنند، این سمن ها تاکنون ورود خوبی برای مقابله با بیماری کرونا داشته اند.

 

بهاری افزود: هیئت های مذهبی، گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد استان انسجام خوبی دارند و هر دستگاه ها اجرایی هم امکانات لازم این سمن ها را فراهم کرده است؛ این سمن ها در حوزه سلامت به خوبی قدم برداشته اند تا بحران کرونا رفع شود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: سمن های مردم نهاد فعالیت سمن ها بیرجند خراسان جنوبی موسسه خیریه در خراسان جنوبی مردم نهاد نذورات مردم سمن ها هزار ماسک روز برات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • برادر رائفی‌پور در افغانستان و یمن کیسه های آرد و برنج و خرما خیرات می کند
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان