Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:18:27 GMT

۷۰ هزار اتباع افغانستانی در رفسنجان سکونت دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۲۵۵

۷۰ هزار اتباع افغانستانی در رفسنجان سکونت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فصیحی‌هرندی عصر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر مهمانشهر رفسنجان اظهار داشت: رفسنجان مردم پاک‌سرشت و مهربانی دارد که سال‌های سال میزبان اتباعی است که شرایط کشورشان نامناسب بوده و مظلومانه آواره شده‌اند.

وی از لشکر فاطمیون دلدادگان حرم اهل بیت (ع) که تبعه افغانی هستند یاد و تصریح کرد: سعی می‌شود با مطالعه دقیق و کارشناسی یک سری قوانین وضع شود و جمهوری اسلامی بر اساس پروتکل‌ها سعی کرده به وظایف خود در قبال پناهندگان افاغنه عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات، نارسایی‌ها و آسیب‌هایی که ممکن است از ناحیه حضور اتباع ایجاد شود، فضای خوبی برای حضور اتباع در رفسنجان فراهم است اما باید حضور و رفت و آمد اتباع قانونمندتر باشد و هر روز شاهد ورود غیرمتعارف اتباع و خطرات جانی که در نقل و انتقال غیر مجاز آنها صورت می‌گیرد، نباشیم.

مقام عالی دولت در شهرستان رفسنجان ابراز داشت: دولت جمهوری اسلامی بر اساس پرتکل‌های موجود کاملاً به قوانین پایبند است و سازمان‌های بین‌المللی ذیربط باید بیشتر به تکالیف و وظایف خود عمل کنند و صرفاً با گفتار و حرف بی‌عمل کاری درست نمی‌شود.

فصیحی‌هرندی اظهار کرد: حدود هفت هزار دانش آموز در مدارس رفسنجان در کنار بچه‌های ایرانی تحصیل می‌کنند و از هر هفت نفر دانش آموز یک نفر از تبعه افغانستان است بدون اینکه فضای آموزشی و بودجه‌ای در این خصوص دیده شود و دانشجویان افغانستانی از طریق بورسیه، سازمان‌های خصوصی و برخی از آنها از طریق کنکور وارد دانشگاه می‌شوند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به ارائه خدمات رایگان بهداشت و درمان برای اتباع، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تمام وجود سعی کرده بهترین خدمات درمانی و پایش سلامت اتباع را داشته باشد به‌ویژه در بحث زنان باردار این قضیه به‌طور خاص دیده شده است.

فصیحی هرندی تصریح کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر اتباع افغانستانی در رفسنجان سکونت دارند که با توجه به اینکه اکثریت اتباع غیرمجاز هستند که ممکن است آسیب‌هایی مرتبط خودشان باشد، ما دنبال نظام‌مند بودن و خواهان حل و فصل این مسأله هستیم.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: وجود آمار زیاد افاغنه در شهرستان می‌تواند آسیب‌هایی را نه تنها برای شهرستان بلکه برای خود افاغنه به دنبال داشته باشد در خصوص مسائل مربوط به آنها از قبیل ورود و خروج، بیمه، مسائل تجاری و حقوقی و …اتباع از طریق دستگاه‌های متولی و قوانین بین المللی که وجود دارد اقدام شده و به برخی مسائل که رسیدگی نشده رسیدگی خواهد شد.

فصیحی هرندی با بیان اینکه باید در نحوه فعالیت و سکونت اتباع افاغنه در شهرستان نظام مندتر برخورد کرد، گفت: در کنار همدیگر و براساس قوانین باید وظایف خود را برای مردمی که به کشور ما پناهنده شدند انجام دهیم.

کد خبر 4894223

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری رفسنجان اتباع خارجی ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی ایلام شهرکرد گرگان طرح غربالگری بیرجند روز طبیعت بارش باران ماسک طبی استانداری قزوین فصیحی هرندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: فردی که در کمربندی جاده سرچشمه با سلاح سرد قدرت نمایی و فیلم آن در فضای مجازی پخش شده بود، توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری رفسنجان، علیرضا محمدی اظهار کرد: در پی انتشار فیلم خشونت‌آمیز فرد شروری در کمربندی جاده سرچشمه که با سلاح سرد قدرت نمایی و به موتورسواران حمله می کرد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران موفق شدند با اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با دادستانی در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند.

دادستان رفسنجان تصریح کرد: افرادی که بخواهند با اقدامات مجرمانه خود سعی در قدرت‌نمایی، جلب توجه و اعلام موجودیت کنند بدون اغماض با آن‌ها طبق قانون برخورد و با پایش و رصد مستمر این اقدامات و تحرکات توسط پلیس فرصت عرض اندام از آن‌ها گرفته خواهد شد.

کد خبر 749527

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قدرت نمایی در رفسنجان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار