Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@19:10:47 GMT

جنجالی که سخنگوی وزارت بهداشت به پا کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۲۹۰

جنجالی که سخنگوی وزارت بهداشت به پا کرد

اظهار نظری از سوی سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار رسمی دولت چین از تلفات بیماری کرونا تبدیل به یک جنجال رسانه‌ای و دیپلماتیک شد، به گونه‌ای که سفیر چین در ایران به سخنان کیانوش جهانپور اعتراض کرد و سخنگوی وزارت وزارت خارجه کشورمان نیز سعی کرد که از چینی‌ها دلجویی کند. به گزارش پول نیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت دیروز در نشست خبری خود درباره آمار چین از میزان مرگ و میر بیماری کرونا تشکیک کرد و گفت: "به نظر می‌رسد آمار‌های چین یک شوخی تلخ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او در ادامه آمار گزارش‌های چین را عاملی برای کمتر جدی گرفتن ویروس کرونا داتسن و افزود: "بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد و به نظر می‌رسد چین شوخی تلخی در این زمینه با همه دنیا انجام داد. اگر در چین گفته می‌شود دو ماهه یک اپیدمی مهار شده، باید بیشتر درباره آن فکر کرد."

ساعتی پس از این سخنان جهانپور که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها داشت، چانگ هوا سفیر چین در تهران در توئیتی نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای حصول نتیجه، اخبار آن را با دقت بخوانید.»

پاسخ سفیر چین به سخنان سخنگوی وزارت خارجه به ماجرا دامن زد، اما سخنگوی وزارت بهداشت از موضع خود عقب نشینی نکرد ودر توئیت دیگری نوشت: «مباحث علمی را هیچگاه نه می‌توان و نه باید با سیاست آمیخت، همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپA را از ویروس نوپدید کرونا وخیم‌تر قلمداد کردند، امروز یافته‌ها خلاف این را نشان می‌دهد، به یافته‌های خودی اطمینان بیشتری داریم.»

در این بین عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه سعی کرد از چینی‌ها دلجویی کند. او در توئیتی نوشت: «دولت و ملت چین پیشگام مبارزه با ویروس کرونا و اعطای کمک‌های سخاوتمندانه به سایر کشور‌ها در اقصی نقاط جهان هستند.»

او با بیان اینکه شجاعت، تعهد و حرفه‌ای‌گری چین در مهار کرونا شایسته تبریک است، اظهار کرد: «ایران همواره قدردان چین در این شرایط دشوار بوده است.»

در واکنش به توئیت سخنگوی وزارت خارجه سفیر چین در توئیت دیگری نوشت: "شایعات نمی‌توانند دوستی ما را از بین ببرند!"

چین تاکنون مرگ ۳۳۳۱ نفر را در اثر ابتلا به ویروس کرونا تایید کرده است در صورتی که این رقم در ایتالیا نزدیک به ۱۶ هزار نفر، در اسپانیا نزدیک به ۱۳ هزار نفر و در آمریکا ۹۶۰۰ نفر اعلام شده است.

مشابه ادعای سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آمار نادرست چینی‌ها از مرگ و میر کرونا اخیرا در رسانه‌های امریکایی نیز مطرح شده است. گفته می‌شود تعداد اجسادی که در مرده سوزخانه‌های شهر ووهان (خاستگاه ویروس کرونا) سوزانده شده‌اند بسیار بیشتر از آمار رسمی دولت چین است.

آنا فیفیلد، خبرنگار واشینگتن پست در چین در توییتی نوشت: «آمار‌های مقام‌های چینی تعداد مرگ براثر ابتلا به ویروس کرونا را ۲۵۶۳ نشان می‌دهد. اما شواهدی که از این شهر می‌آید می‌گویند که این رقم بیشتر از ۴۰ هزار نفر است.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: چینی ها کرونا ویروس آمار نادرست جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت خارجه سفیر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، گفت: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ ۴.۰۸۴ همت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است که این مبالغ نشان دهنده رشد تسهیلات ازدواج به میزان ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، مبلغ ۱.۵۵۴ همت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به متقاضیان پرداخت شده است که نشان دهنده ۲۳ درصد رشد بابت تسهیلات فرزندآوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تعداد ۵۰۰ هزار و ۵۵۶ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۴۱ هزار و ۷۶۷ نفر به مبلغ ۳۳.۴ همت تسهیلات دریافت کرده اند.

صحابی با اشاره به آمار وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حسب آمار اخذ شده از سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی تا تاریخ ۰۹/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ تعداد ۱.۳۳۰.۷۹۵ نفر متقاضی جهت اخذ تسهیلات مزبور به بانک‌های عامل مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۶۱.۴۴۲ نفر (در حدود ۳۵ درصد) بنا به دلایل درج شده در سامانه مذکور از جمله نداشتن مدارک موردنیاز، نداشتن وثایق قابل‌قبول، وجود معارض در زمین ملکی، نداشتن پروانه ساختمانی، عدم امکان تأمین سهم آورده متقاضی و....، فاقد شرایط لازم جهت اخذ تسهیلات موصوف می‌باشند.

براین اساس، حسب آمار اعلامی در سامانه مربوطه وزارت راه و شهرسازی، از تعداد ۸۶۹،۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات مذکور، تعداد ۷۹۳،۷۳۲ نفر (در حدود ۹۱ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‏‏‏‏‏‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شدند.‏‏

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟