Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان هم‌چنان روند افزایشی خود را طی می‌کند.

به گزارش ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۳۵ نفر است که ۷۴ هزار و ۷۶۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۸۶ هزار و ۲۳۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده آمریکا با ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۴۱ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۹ هزار و ۸۱۰ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۳۶ هزار و ۶۷۵ مورد ابتلا با پشت سر گذاشتن ایتالیا در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۱ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۰ هزار و ۴۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۳۲ هزار و ۵۴۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۶ هزار و ۵۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۲۲ هزار و ۸۳۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۳ هزار و ۳۷۵ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۸۱۰ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۹۸ هزار و ۱۰ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۸۹۱۱ نفر جان باخته و ۱۷ هزار و ۲۵۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۷۴۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که مورد جدید فوتی گزارش نشده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور همان ۳۳۳۱ نفر باقی مانده است همچنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۱۶۷ نفر رسیده است.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر تایید شده است که از این میان ۳۷۳۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۵۱ هزار و ۶۰۸ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۵۳۷۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۲ هزار و ۲۱۷ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۶۴۹ نفر جان باخته و ۱۳۲۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌چنین سوئیس با ۲۱ هزار و ۶۵۷ مبتلا و ۷۶۵ قربانی، بلژیک با ۲۰ هزار و ۸۱۴ مبتلا و ۱۶۳۲ قربانی و هلند با ۱۸ هزار و ۸۰۳ مبتلا و ۱۸۶۷ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۶ هزار و ۶۶۷ مبتلا و ۳۲۳ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۲۹۷ مبتلا و ۲۲۰ قربانی، برزیل با ۱۲ هزار و ۲۳۲ مبتلا و ۵۶۶ قربانی، پرتغال با ۱۱ هزار و ۷۳۰ مبتلا و ۳۱۱ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۳۱ مبتلا و ۱۹۲ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۸۹۰۴ مبتلا و ۵۷ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس کووید 19 شمار مبتلایان جان باخته مورد ابتلا نفر بهبود کووید ۱۹ نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات

شورای علمای شیعه افغانستان و نمایندگی‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی برای افغانستان حمله تروریستی داعش به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله در بیانیه‌ای نوشت: «توقع می‌رفت با حاکمیت امارت اسلامی، دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم، اما متاسفانه چنین نشد؛ چون باز هم شاهدیم که هر از چند گاهی مردم ما توسط تروریست‌های قسی‌القلب به گلیم عزا می‌نشینند و شاهد پرپر شدن گل‌هایشان هستند».

این بیانیه در ادامه بار دیگر از مقامات حکومت طالبان خواست تا در حفظ  جان مردم، خصوصاً در حفظ و تأمین امنیت مراکز دینی و عبادی بیشتر کوشا باشند.

سفارت ترکیه در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله تروریستی نوشت آنکارا هر نوع تروریسم را محکوم می‌کند و با مردم افغانستان ابراز همدردی می‌نماید.

سفارت ژاپن نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدری با قربانیان و خانواده‌هایشان خواستار توقف فوری حملات تروریستی شد.

«رافائلا ایودیس» کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در بیانیه‌ای با تأکید بر لزوم حفاظت از شیعیان، ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خانواده‌هایشان این حمله و دیگر همه اقدامات خشونت‌بار را محکوم کرد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل برای افغانستان(یوناما) نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد: تحقیقات و پاسخگویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جوامع شیعه افغانستان به نیاز فوری است.

دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای مقامات طالبان را به افزایش تلاش‌ها جهت پایان دادن به خونریزی در تمام نقاط افغانستان فرا خواند.

این سازمان همچنین بر لزوم شناسایی مرتکبین این جنایت و محاکمه‌ آنان تأکید کرده و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان، برای مجروجین شفای عاجل آرزو کرد.

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفتعوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوندسفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت