Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:25:04 GMT

گفتگوی تلفنی وزیر علوم با اساتید برجسته دانشگاههای کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۵۴۰

گفتگوی تلفنی وزیر علوم با اساتید برجسته دانشگاههای کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رسم پسندیده سال‌های قبل که در منزل برخی اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور حضور می‌یافت و سال نو را حضوری تبریک می‌گفت، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با چند تن از استادان نام‌آشنای دانشگاه‌های کشور گفتگو و سال جدید را تبریک گفت و احوال آنان را جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم در این تماس‌های تلفنی جداگانه با دکتر کاظم امینی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، دکتر ضیاء موحد عضو هیئت علمی بازنشسته موسسه حکمت و فلسفه، دکتر حمید لطیفی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علیرضا کوچکی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین دکتر کاظم اکرمی، استاد بازنشسته دانشگاه گفتگو کرد.

‌دکتر کاظم امینی استاد برجسته شیمی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان است.

دکتر ضیاء موحد نیز عضو هیئت علمی بازنشسته موسسه حکمت و فلسفه و از اساتید بنام فلسفه ایران است.

دکتر حمید لطیفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و یکی از پیشگامان اپتیک و لیزر در ایران است.

دکتر علیرضا کوچکی نیز استاد ممتاز رشته کشاورزی و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر کاظم اکرمی استاد بازنشسته دانشگاه و رییس اسبق دانشگاه خوارزمی است.

وزیر علوم در روزهای آینده نیز با تعداد دیگری از استادان بنام و برجسته دانشگاه های کشور به صورت تلفنی گفتگو خواهد کرد.

کد خبر 4894225 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر علوم منصور غلامی ویروس کرونا ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی منصور غلامی دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه های ایران شیوع کرونا دانشگاه تهران علی خاکی صدیق دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی عضو هیئت علمی دانشگاه دکتر کاظم وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد