Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از تجربه موفق پخش آن‌لاین کنسرت‌های موسیقی در ایام تعطیلات نوروزی با دو هدف دعوت هرچه بیشتر مردم برای در خانه ماندن در مسیر تحقق شکست ویروس کرونا و قطع زنجیره شیوع این ویروس و ازسوی دیگر حمایت از هنرمندان و پر کردن اوقات فراغت مخاطبان؛ در گام دوم پخش آن‌لاین فعالیت‌های هنری، تلویزیون تعاملی نمایش‌نت به‌عنوان نخستین تلویزیون انحصاری پخش هنرهای نمایشی فعالیت خود را برای پخش زنده آثار تئاتری در شب‌های کرونایی کشورمان از هفدهم فروردین ماه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارنامه موفق رابینسون خرگوشه در سال ۱۳۹۸

شامگاه گذشته (دوشنبه ۱۸ فروردین‌ماه)؛ دومین شب از اجرای نمایش‌های زنده و پخش آنلاین آن از طریق تلویزیون تعاملی نمایش‌نت به نمایش رابینسون خرگوشه به نویسندگی و کارگردانی عباس قاصدزاده در گونه تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داشت. این نمایش که از نمایش‌های موفق اجرا شده در سال ۱۳۹۸ بود، در بیش از هفت ماه اجرای مستمر در فرهنگسراهای نیاوران و ابن‌سینا از بیش از شش‌هزار مخاطب میزبانی کرده بود.

این اثر نمایشی در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، جشن خانه تئاتر و جشنواره ایران‌زمین از جشنواره‌های حوزه هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و لباس جوایز متعدد و مختلفی را به خود اختصاص داده است.

همچنین نمایش رابینسون خرگوشه به قلم عباس قاصدزاده با کارگردانی شهرام لاسمی از بازیگران و کارگردانان شناخته‌شده کشورمان در پاییز سال ۱۳۹۸ بیش از دو ماه نیز در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد به صحنه رفته بود.

نگاهی به قصه رابینسون خرگوشه

این اثر نمایشی روایت کننده قصه خرگوشی به نام رابینسون است که در جنگلی کار پخش روزنامه را بر عهده دارد. او بعد از آنکه اهالی جنگل تصمیم می‌گیرند تا کلانتری را برای نظم بیشتر جنگل انتخاب کنند به‌عنوان نامزد خود را معرفی می‌کند؛ اما گرگ با حیله و نیرنگ، کلانتری را از آن خود می کند.

بعد از گذشت مدتی تعدادی از حیوانات جنگل ناپدید می‌شوند و با پیگیری‌های رابینسون خرگوشه اهالی جنگل متوجه می‌شوند که حیوانات توسط گرگ به اسارت گرفته شده‌اند. رابینسون خرگوشه با همراهی، تعامل و گفت‌وگو با اهالی دیگر جنگل؛ حیوانات اسیر شده به دست گرگ کلانتر را آزاد می‌کند و از طرف دیگر حیوانات جنگل به‌عنوان کلانتر انتخاب می شود.

این خلاصه داستان و شرح ماجرای نمایش رابینسون خرگوشه به نویسندگی و کارگردانی عباس قاصدزاده است.

آموزش غیر مستقیم از زبان رابینسون خرگوشه

دلیل انتخاب اجرای این اثر به‌عنوان دومین نمایش در حوزه اجرای آثار نمایشی و پخش آن‌لاین از زبان عباس قاصدزاده تاکید بر دو محور مفهوم اعتماد به نفس و مقوله تعامل و همفکری برای تحقق هدف به‌عنوان دو اصل مهم برای آموزش کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود. دو اصلی که در سنین بزرگ‌سالی نیز بسیار به کار او می آیند.

دو اصل ارتقای اعتماد به نفس و مفهوم تعامل و همکاری که به‌عنوان آموزش‌های غیرمستقیم از طریق نمایش رابینسون خرگوشه به گروه سنی و مخاطبان هدف اصلی این اثر نمایشی یعنی کودکان و نوجوانان منتقل می شود، می‌تواند در کنار وجه سرگرم‌کنندگی این نمایش به‌ویژه طی این روزها و ایامی که خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند بسیار سودمند و هدفمند انتخاب شده باشد.

همچنین دیگر مفهوم آموزشی غیر مستقیم این نمایش، تاکید بر اهمیت تعامل و همفکری است تا کودکان در کنار والدین‌شان این اصل مهم را بیاموزند که با کمک و تعامل همدیگر می تواند سهمی بزرگ در ایجاد مانع در مسیر شیوع این ویروس و گامی بزرگ در راستای شکست ویروس کرونا در کشورمان داشته باشند.

ارتقای اعتماد به نفس کودکان به‌ویژه در این ایام که تحت بمباران اخبار تلخ و دردناک شیوع ویروس کرونا و جان‌باختن تعدادی از هموطنان‌مان قرار دارند به بازیابی روحیه و نظاط جمعی آنها کمک شایانی می‌کند.

از سوی دیگر کودکان و نوجوانان مخاطب این نمایش نسبت به توصیه‌های کادر درمان و پزشکان برای رعایت اصول بهداشتی از یک‌سو و از سوی دیگر تلاش و تعامل برای تحقق هدفی بزرگ یعنی شکست دادن کرونا در قالب تعامل و همکاری با والدین‌شان مسیری آموزشی را این‌بار با زبان شیرین تئاتر و اثر نمایشی سرگرم‌کننده‌ای چون رابینسون خرگوشه بیشتر دقت و توجه می‌کنند.

اثری مناسب و مطلوب برای مخاطبان هدف کودک و نوجوان

در مجموع نمایش رابینسون خرگوشه در دومین شب از اجرای نمایش‌های زنده و پخش آنلاین آن‌ها باتوجه به سابقه اجرای بیش از هفت‌ماه، توانست اثری منسجم و سرگرم‌کننده را به مهم‌ترین مخاطبان اصلی این اثر نمایشی یعنی کودکان و نوجوانان ارائه دهد.

در این اثر نمایشی مونا کوشش، سوگند قاصدزاده، سهیل کمالی، محسن افخمی و عباس قاصدزاده به‌عنوان بازیگر حضور داشتند و همچنین طراحی صحنه و لباس این اثر بر عهده زینب اسدی، همسر عباس قاصدزاده بود.

دومین شب پخش آن‌لاین اجرای زنده نمایش از پردیس تئاتر تهران بر خلاف شب پیشین راس ساعت ۱۹ آغاز و با رفع اشکالات فنی شب پیش بدون قطع و وصل تصویر با وجود حجم بالای کابران سرور نمایش‌نت تا ۲۰:۳۰ ادامه داشت.

تجربه پخش زنده آثار نمایشی از طریق پرتال تلویزیون تعاملی نشان داد که بهره‌بردن ازامکانات فضای مجازی می‌تواند بستری متفاوت و وسیع به وسعت خاک ایران‌زمین برای هنرمندان این عرصه جهت تولید و اجرای آثارشان با دامنه مخاطبان چندین میلیون نفری ایجاد کند.     

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر کودک و نوجوان نمایش پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر کودک و نوجوان نمایش ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تئاتر کودک و نوجوان نمایش کودکان و نوجوانان اثر نمایشی کودک و نوجوان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش «گروفالو» اقتباسی از کتابی با همین عنوان از نویسنده انگلیسی به نام «جولیا دونالدسون» است؛ این قصه را این‌بار، بهرام جلالی‌پور بصورت نمایشنامه بازنویسی کرده و آرش شریف‌زاده، کارگردانی کرده است.

در نمایش گروفالو، پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه پدربزرگ به کمک بچه موش می‌آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود، اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • چراغ های پانزدهمین جشنواره سراسری بچه های مسجد روشن شد
  • برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی در بیرجند
  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • حمید نیلی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی شد
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • تماشا خانه سیار کانون به استان فارس رسید
  • اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس