Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:55:26 GMT

امیرسعید گرجی عکاس باسابقه سینما و تبلیغات درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۷۲۳

امیرسعید گرجی عکاس باسابقه سینما و تبلیغات درگذشت

محمدمهدی رحیمیان رئیس هیأت مدیره انجمن عکاسان ایران با تأیید این خبر به خبرنگار مهر گفت: امیرسعید گرجی از عکاسان باسابقه که در حوزه صنعتی و تبلیغاتی فعالیت شایانی داشت، صبح یکشنبه ۱۷ فروردین ماه پس از ۳ سال بیماری سرطان خون، در بیمارستان نورافشار تهران درگذشت.

وی تاکید کرد: در اولین فرصت پس از عبور از شرایط شیوع کرونا در جامعه، مراسم بزرگداشتی برای این هنرمند عکاس از سوی انجمن عکاسان ایران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمیان بیان کرد: مراسم تشییع و تدفین این هنرمند پیش از ظهر دوشنبه ۱۸ فروردین ماه انجام شد و پیکر وی در قطعه ۱۱۱ در کنار پدرش آرام گرفت.

امیرسعید گرجی، متولد ۱۳۳۷ بود. وی عکاسی را از سال ۵۹ آغاز کرد. عکاسی سینما را با زنده یاد شاهرخ سخایی آغاز کرد و عکاسی ۵ فیلم سینمایی نیز در کارنامه دارد که فیلم‌های «دره شاپرک‌ها»، «پرنده آهنین» و «دادستان» از جمله آنها بود. وی در دهه ۶۰ و ۷۰، عکاسی تبلیغات را به صورت جدی دنبال و در این زمینه نمایشگاه‌های متعددی نیز در ایران، آلمان، انگلیس و… برگزار کرد. این عکاس باسابقه، عضو انجمن عکاسان سینمای ایران، عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضو انجمن عکاسان ایران و عکاسان تبلیغاتی و همچنین عضو انجمن عکاسان سلطنتی انگلستان بود.

به گزارش مهر، در حاشیه دومین نمایشگاه گروهی «عکس نگاشت» با موضوع «ایران در آستانه ۱۴۰۰» که شهریورماه ۱۳۹۷ برگزار شد، از امیرسعید گرجی به پاس ۳۰ سال فعالیت ارزشمند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری مهر، درگذشت این عکاس باسابقه را تسلیت می‌گوید.

کد خبر 4894255

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن عكاسان ايران عکاسی انجمن عکاسان سینمای ایران درگذشت چهره ها ویروس کرونا موسیقی ایرانی تئاتر ایران درگذشت چهره ها فیلم تئاتر فیلم سینمایی فیلم بازی در نوروز 99 سریال پایتخت رادیو نمایش رادیو هنرمندان تئاتر تک آهنگ سازمان صداوسیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجمن عکاسان عضو انجمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود