Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس گفت: مرکز نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم ویژه بیماران کرونایی با تأمین اعتبار توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها با ظرفیت 100 تخت، در حال تکمیل و راه اندازی است.

علیرضا صیاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: همزمان با شیوع کرونا و تأکید استاندار البرز، قرارگاه پدافند زیستی و ستاد مقابله با کرونا با حوزه مدیران دستگاه‌ها در شهرستان تشکیل شد و اقدامات لازم درخصوص قطع زنجیره کرونا در حوزه‌های مختلف انجام شد و در شهرستان فردیس و مجموعا استان البرز میانگین برخورد مقابله با شیوع و قطع زنجیره کرونا موفق عمل کرده و توانسته وضعیت استان را از زرد به سبز تبدیل کند که آمار و ارقام  موجود مؤید این مطلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ضد عفونی معابر و اماکن عمومی را از جمله اقدامات ستاد مقابله با کرونای شهرستان فردیس دانست و گفت: در هر شبانه روز در شهرستان فردیس مساحت  60 کیلومتر مربع با 20 هزارلیتر مواد ضدعفونی کننده توسط نیروهای جهادی و شهرداری ضدعفونی  می‌شود.

معاون فرماندار فردیس به محدودیت مبادی ورودی شهرستان در راستای قطع زنجیره کرونا اشاره کرد و افزود:کنترل ورود و خروج از  3 محور اصلی شهرستان  با حدود 100 نفر پرسنل انجام شد و در هر ایستگاه روزانه بیش از هزار نفر مورد بازدید روزانه و تب سنجی قرار گرفتند. 

وی با بیان اینکه همکاری اصناف برای قطع زنجیره کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی شهرستان ستودنی است، اظهار کرد: بیش از 21هزار واحد صنفی در سطح شهرستان وجود دارد که 18هزار و 200 واحد آن، غیرضروری تشخیص داده شده،  اما همانطور که شاهد بودیم با تمهیدات اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و نیز  همکاری مثبت کسبه، 99 درصد از واحدهای صنفی شهرستان تعطیل کردند که این سطح از تعامل و مشارکت شایسته تقدیر است.

صیاد همچنین با اشاره به نبود بیمارستان در شهرستان فردیس، گفت: با تمهیدات انجام شده، همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان،تمام مراکز درمانی خصوصی از ابتدا تا کنون پای کار هستند و در حال حاضر نیز مرکز نقاهتگاه شهید تهرانی مقدم با تأمین اعتبار توسط شهرداری و همکاری سایر دستگاه‌ها با استعداد 200 تخت و ظرفیت کنونی 100 تخت، در حال تکمیل و راه اندازی است.

وی افزود: در ادارات شهرستان نیز حضور مدیران به صورت  100 درصد و بر اساس پروتکل ابلاغی کارکنان ادارات  در قالب یک سوم فعال هستند و از 23 فروردین نیزادارات  با دوسوم نیرو در ساعات اعلام شده، فعالیت خواهند کرد. 

معاون فرماندار فردیس در پاسخ به این سؤال که آمار مربوط به مبتلایان به کرونا در فردیس چقدر است؟! بیان کرد: این آمار در فردیس قابل تفکیک نیست اما با تأکید استاندار البرز، آمار واقعی صادقانه به شهروندان اعلام می شود و بر اساس آمار اعلام شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از یکم تا روز 17 فروردین در استان البرز، بیش از 4 هزار و 83 نفر مورد در خصوص کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و در حال حاضر 442 نفر بستری هستند. ضمن اینکه تا کنون شاهد 3 هزار و 398 نفر ترخیصی  و متأسفانه  207 نفر فوتی در سطح استان بودیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید بیماران شهرداری کرونا قطع زنجیره کرونا شهرستان فردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اواخر اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به صورت رسمی و با هدف گسترش فعالیت‌های سلامت‌محور در حوزه بین‌الملل آغاز کرد و پس از شکل‌گیری این معاونت و با همکاری معاونت‌های آموزش، پژوهش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمینه رشد و توسعه این دانشگاه در حوزه بین‌الملل فراهم شد.

دکتر شاپور بدیعی افزود: در سال ۱۴۰۲ فعالیت‌ها و اقدامات بسیارخوبی در حوزه بین‌الملل صورت پذیرفت و با ۲ سفری که به کشور‌های عراق و ترکمنستان داشتیم زمینه جذب و حضور بیش از پیش دانشجویان و گردشگران سلامت این کشور‌ها در مشهد فراهم شد.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه‌های علمی و دانشجویی تعامل بسیارخوبی با کشور آلمان و در موضوع نوروساینس داشته و داریم و تداوم این همکاری‌ها فی ما بین را در سال ۱۴۰۳ هم خواهیم داشت.

دکتر بدیعی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت از جایگاه و وضعیت به مراتب بهتری به نسبت سال‌های قبل برخوردار هستیم و می‌بینیم که مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی انتخاب نخست بسیاری از بیماران غیرایرانی جهت درمان در ایران بوده و هست، خاطرنشان کرد: خدمات بسیارخوبی در حوزه‌های سرپایی و بستری به بیماران غیرایرانی در مراکز درمانی دارای مجوز IPD ارائه شد و در سال گذشته و با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، کمیته گردشگری استان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستمی و گردشگری خراسان رضوی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال شرق کشور و دیگر مجموعه‌های شهری و استانی شاهد رشد خوبی در بحث حضور گردشگر سلامت در مشهد بودیم و رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جذب دانشجوی غیرایرانی در کنار پذیرشی که به میزان سال‌های قبل بود، ثبت نام و جذب متمرکز ۵۰ دانشجوی عراقی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه که بهترین کلاس‌ها و خوابگاه‌ها را با امکانات کامل در اختیار آنها قرار دادند زمینه جذب بیش از پیش این گروه از دانشجویان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • آماری ویژه برای پیکان؛ جای پیرمردان در فوتبال نیست!