Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-یک شرکت دانش بنیان با استفاده از اکسیدگرافن و مواد پلیمری، پنل PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش تولید و به بازار عرضه کرده است.

یک شرکت دانش بنیان پنل PVC مقاوم در برابر اشعه‌ٔ UV را تولید و به بازار عرضه می‌کند. نتایج آزمون‌های انجام شده روی این محصول نشان می‌دهد پنل PVC پوشش داده شده با پوشش حاوی جزء نانومتری در مقایسه با نمونه‌های شاهد خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV قابل ملاحظه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پنل‌ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضدپرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد شود.

امروزه پنل‌های ساختمانی سبک در تولید و توسعه صنعتی ساختمان نقش ویژه‌ای به عهده گرفته‌اند. یکی از این پنل‌ها پلی‌وینیل کلراید یا همان پی‌وی‌سی (PVC) است. صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را دارد که به‌صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این صفحات براساس نیاز مصرف‌کننده، قابلیت حکاکی، برجسته‌سازی (Emboss)، چاپ، رنگ‌آمیزی و روکش کردن را دارد. این ورق‌ها به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند. در نمای خارجی ساختمان، تابش نور خورشید که حاوی اشعه‌هایی مانند ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوند‌های داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود؛ لذا جهت بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

محصول این شرکت مقاوم در برابر اشعه UV، ضدآب و رطوبت، قابل شستشو، ارزان، سبک و با قابلیت نصب آسان بوده و جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند: چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به ضدضربه بودن آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مقاوم در برابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

ایسنا/کرمان دادستان ماهان کرمان از کشف و پلمب یک گارگاه تولید مواد مخدر صنعتی(شیشه) در این شهر خبر داد و گفت: در این رابطه دو متهم بازداشت شده‌اند.

سینا بنی اسد امرو هفتم اردیبهشت ماه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد یک شبکه توزیع مواد مخدر صنعتی به سرکردگی یک زن و شوهر اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه می‌نمایند.

وی افزود: بلافاصله دستورات قضایی لازم برای دستگیری اعضای این باند صادر و سرانجام در یک عملیات هماهنگ، نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان پس از اخذ دستورات قضایی با ورود به کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در حاشیه شهر ماهان، موفق به کشف و ضبط بیش از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر شامل شیشه، هروئین و بیش از ۵۰ کیلوگرم پیش سازهای موادمخدر صنعتی ازسوداگران مرگ شدند.

بنی اسد ارزش ریالی مواد مخدر کشف شده در این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک واحد منزل مسکونی پلمب و دو متهم بازداشت و دستورات قضایی لازم برای دستگیری سایر اعضای این باند که شناسایی شده،اند صادر شده است.

دادستان ماهان با اشاره به اینکه طبق ماده هشت قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات‌های سنگینی در انتظار سوداگران مرگ وجود دارد،گفت: عزم دستگاه قضایی در برخورد با سوداگران مرگ مرتبط با مواد مخدر جدی است  و به تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر هشدار می‌دهیم که هیچ گونه اغماضی در برخورد با این جرائم وجود ندارد.

 وی افزود: با همکاری مردم و سایر نهادهای مسئول، تلاش برای پاکسازی جامعه از آلودگی مواد مخدر دوچندان خواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، بدون تردید موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • 5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • دستگاه بلوک زنی