Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:42:35 GMT

تشخیص ابتلا به کرونا با کمک صدا !

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۰۹۶

تشخیص ابتلا به کرونا با کمک صدا !

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  پرس اسوسیشن، محققان به دنبال راهی برای تشخیص ویروس کرونا از روی صدای سرفه فرد یا حتی صدای آنان هستند. در همین راستا اپلیکیشنی برای جمع آوری اصوات ضبط شده افراد ساخته اند.

اپلیکیشن Covid۱۹ Sounds دانشگاه کمبریج از کاربران می خواهد تا صدای دم و بازدم، سرفه و صدای خود هنگام خواندن جمله «امیدوارم اطلاعات من به کنترل پاندمیک ویروس کمک کند» را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استفاده از اپلیکیشن ابتدا از کاربران پرسیده می شود طی ۱۴ روز قبل به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند یا خیر و اینکه آیا آنها در بیمارستان هستند یا خیر. البته محققان اشاره کرده اند هم اکنون هیچ راهی برای تایید اطلاعاتی که کاربران ثبت می کنند وجود ندارد. علاوه بر این از کاربران درباره سن، جنسیت، وضعیت سلامت، علائم و سیگاری بودن یا نبودن آنها سوالاتی پرسیده می شود.

 اطلاعات مذکور در سرورهای دانشگاه جمع آوری می شود و از آن برای توسعه الگوریتم های ماشین یادگیری جهت شناسایی خودکار کووید ۱۹ استفاده می شود.

سیسیلیا ماسکولو رهبر این تحقیق در دانشگاه کمبریج می گوید: فعالیت ها درباره قابلیت های تشخیص بیماری است. امیدواریم با گذر زمان و جمع آوری اطلاعات کافی بتوانیم با استفاده از صدای صحبت کردن یا سرفه فرد ، ابتلا به ویروس کرونا را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.

کد خبر 4894268 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: اپلیکیشن ویروس کرونا نوآوری ویروس کرونا اینترنت تحقیقات علمی ماهواره نوآوری شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات هوش مصنوعی موبایل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی محمد جواد آذری جهرمی واکسن ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است و از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اصغری در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به نظارت دقیق بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی،‌ اظهار داشت: بر شرکت‌هایی که اقدام به جمع‌آوری پسماندهای عفونی می‌کنند، نظارت می‌کنیم و کلاس آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی که در این زمینه کار می کنند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمار نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: همچنین، روش‌های شرکت‌های مسؤل در جمع‌آوری پسماندهای عفونی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا باعث انتقال عفونت نشود.

انبارهایی که احتکار شیرخشک کردند به دادگاه معرفی شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: از 20 مهرماه سال گذشته به دلیل تغییر سیاست‌های ارزی کشور در زمینه شیرخشک، طی یک ماه تمام انبارها و داروخانه‌های استان مورد رصد قرار گرفت که با افزایش بازرسی‌ها، انبارهایی که اقدام به احتکار شیرخشک کرده بودند شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

 هدی ابوالحسنی با تاکید بر این‌که انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است، افزود: از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی، از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد و یکسان سازی عادلانه صورت گرفت.

تلاش برای رضایت کادر سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: اولویت اول حوزه توسعه دانشگاه، ارتقای رضایتمدی کادر سلامت است.

مهدی پوررضا افزود: تلاش داریم امکانات دانشگاه را در راستای رضایتمندی پرسنل ارتقا دهیم که این امر موجبات رضایت بیماران را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال