Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:26:45 GMT

افزایش قیمت به بهانه حذف قبوض صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۳۴۴

افزایش قیمت به بهانه حذف قبوض صحت ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،هیوا خرم با اشاره به اینکه طی چند روز اخیر شایعاتی از سوی برخی افراد مبنی بر «افزایش نرخ بهاء برق مصرفی به بهانه قبض کاغذی» منتشر شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از مواردی که در این ادعا ذکر شده از جمله حذف نرخ پله‌ای مصرف ۳۰ روزه، حذف تخفیف کم باری، محاسبه بصورت تصاعدی عوارض برق، دو برابر کردن بهای برق مصرفی و یا تغییر در بخشنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو صحت نداشته و چراغ خاموشی جهت کلاه گذاشتن بر سر کسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اودر خصوص افزایش ۲۳ درصدی بهاء مصرفی برق تشریح کرد: این افزایش از اردیبهشت ۹۸ شروع شده و شامل ۷ درصد افزایش عمومی برای تمامی مشترکین و ۱۶ درصد برای مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در اجرای طرح «ملی قبض سبز» جزو استان‌های برتر کشور بود، گفت: این طرح از ابتدای شهریور ماه ۹۸ با حذف قبوض کاغذی کلید خورد و در مهر ماه ۹۸ بصورت رسمی و همزمان با سراسر کشور، عملیاتی شده است.

او با ذکر اینکه شهروندان با مراجعه به اپلیکیشن خدمات مشترکین توزیع نیروی برق استان که قابل دریافت از پورتال این شرکت است، می‌توانندجهت تأیید صحت این مهم اقدام کنند، ادامه داد: قبض هر مشترک به صورت جداگانه از طریق اپلیکیشن قابل دریافت است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اذعان به اینکه با شیوع کرونا ویروس در کشور و استان کردستان تأکید می‌شود که هیچ‌گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان بر اساس مبلغ صورت‌حساب و تعداد روز‌های دوره قرائت محاسبه می‌شود، گفت: کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت و صورت‌حساب برق مصرفی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوی مشترکان که در سامانه این شرکت ثبت شده است، ارسال می‌شود.

او با اشاره به اینکه در عین حال مشترکان به منظور مشاهده قبض برق خود می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت توزیع برق کردستان، نسبت به مشاهده تصویر قبوض برق خود که عیناً همانند قبوض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب‌های گذشته را دارد، اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور در روز‌های مبارزه با ویروس کرونا، شرکت توزیع برق کردستان نیز با ایفای سهم خود برای قطع زنجیره انتقال، همه خدمات را خود به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اعلام اینکه طی این دوران هیچ مأمور کنتورخوانی به درب منازل مشترکین مراجعه نمی‌کند، خاطرنشان کرد: صورت‌حساب مشترکین بر اساس میانگین دو دوره قبلی محاسبه و بصورت علی الحساب فعلا” به مشترکین اعلام خواهد شد.

او از آغاز مجدد کنتورخوانی پس از گذر کرونا ویروس خبر داد و از شهروندان درخواست کرد: طی این ایام به شایعاتی که مبنای علمی ندارند، توجه نداشته باشند

خرم در پایان یادآورشد: هر یک از مشترکین استان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های خدمات مشترکین توزیع برق کردستان (قابل دانلود از طریق پرتال این شرکت) و یا وب سایت www.saapa.ir و یا دیگر اپلیکیشن‌های معتبر، قابل رویت است و مشترکین به راحتی می‌توانند مشاهده نمایند هیچ تغییری در نمایش قبض‌ها و یا انجام محاسبات آن، صورت نگرفته است و صرفا” قوانین مصوب دولت و قانون بودجه ۹۸ و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت نیرو از جمله (۱۷۶۳۲۷/ت۵۵۸۳۰ مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۹۷) ملاک محاسبات نرم افزاری بوده است.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت توزیع برق کردستان فضای مجازی شرکت توزیع برق کردستان خدمات مشترکین صورت حساب برق مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید

اکبر یاوری، رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار خبرداد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به گرمای هوا و رسیدن میوه‌های نوبرانه به انبوه، قیمت روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت هر کیلو گوجه سبز در ابتدای فصل بالای یک میلیون تومان بود که در شرایط کنونی بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود که تا پایان اردیبهشت به حداکثر ۲۰۰ هزار تومان برسد.

یاوری نرخ کنونی هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، کیوی ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۱۵ تا ۲۷ هزار تومان، خیار اصفهان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و لیمو شیرین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت میوه‌های وارداتی در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی هر کیلو موز اکوادور ۷۰ تا ۷۲ هزار تومان، موز فیلپین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان، موز هندی ۶۰ تا ۶۲ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶ تایی یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: بنابر آمار ورودی روزانه بار میوه، صیفی و فرنگی در میدان مرکزی ۲۰ تا ۲۲ هزار تن است که ۱۸ هزار تن آن خریداری و مابقی داخل میدان می‌ماند.

یاوری درباره آینده بازار میوه و صیفی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی امسال سال پرباری برای بازار میوه و صیفی خواهد بود که پیش بینی می‌شود بدلیل گرمای هوا، قیمت روند کاهشی به خود بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • اطلاعیه قطعی گاز در کرج
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر