Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،بینش مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان از تولید و ارائه ۳۵۰ عنوان فعالیت فرهنگی هنری ادبی در فضای مجازی در یک ماه اخیر خبر داد.

بینش افزود: به منظور ترغیب و تشویق خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان برای ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلفی توسط مربیان کانون تولید و برای استفاده و بهره‌مندی مخاطبان در فضای مجازی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: به جهت تعطیلی مدارس و تشویق کودکان و نوجوانان برای ماندن در خانه، مربیان و برخی از اعضای مراکزکانون پرورش فکری آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور اقدام به ارائه فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی در فضای مجازی کردند.

بینش با بیان این که از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵۰ عنوان محتوای فرهنگی هنری توسط مربیان استان در فضای مجازی ارائه شده است افزود: تعدادی از این آثار در سایت پیک امید مجازی به آدرس omid.kpf.ir و تعدادی دیگر نیز در صفحه اینستاگرام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به آدرس https://www.instagram.com/kanoonparvaresh_azarsharghi/ ارائه شده که برای عموم علاقه‌مندان به ویژه کودکان و نوجوانان قابل استفاده است.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی، انیمیشن، موسیقی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، نقاشی، خوشنویسی، سفال، شعر، داستان، معرفی کتاب، کاردستی و اوریگامی را از جمله تولیداتی عنوان کرد که تاکنون در فضای مجازی ارائه شده و این تولیدات همچنان ادامه دارد.

بینش برگزاری مسابقات و مهرواره‌های فرهنگی هنری و ادبی در فضای مجازی را از دیگر اقدامات کانون استان در هفته‌های اخیر عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقه نقاشی به مناسبت روز جمهوری اسلامی، اجرای مهرواره ادبی به مناسبت نیمه شعبان و مشارکت کودکان و نوجوانان استان در مهرواره کشوری بهار خانه را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که در این ایام به صورت مجازی به اجرا درآمده است.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی همکاری و مشارکت با برخی سازمان‌های مردم نهاد در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان مناطق محروم را از مهمترین اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مدت دانست.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید محتوای فرهنگی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی فضای مجازی فرهنگی هنری ارائه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید فعالیت کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افزوده شدن چند کارگروه و کارشناسانی جدید آغاز شد.

انتشارات کانون پرورش فکری بیش از ۳۰۵۰ عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده و در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و ۳۰ نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و…) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارائه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پی‌شتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است، از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 6086351 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی