Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان موفق به ساخت کامپوزیت‌های ساده و هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، پرورش پنجه‌های کارآمد و تکنسین موردنیاز جامعه است.

رضا نقدی با بیان هدف و تاریخچه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و نیز کشاورزی استان سمنان افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با پرورش نیروهای متخصص و کارآمد در عرصه صنعت هم‌اکنون در 46 رشته شامل 29 رشته تخصصی و 17 رشته مهندسی اجرایی، بیش از چهار هزار نفر دانشجو را در چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان آموزش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی جذب بازار کار می‌شوند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: این دانشگاه به‌عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

نقدی به توسعه، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و این امر را نشانه توسعه کشور به سمت اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانست که از اهداف و مأموریت اصلی دانشگاه‌های نسل سوم است.

مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری

میلاد سلیمانی، فارغ‌التحصیل گرایش ماشین ابزار رشته مکانیک ساخت و تولید دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس: خوشبختانه درسی که در این دانشگاه خواندم، ثمره‌اش پایان‌نامه‌ام شد که به مسأله‌ای نو در سطح کشوری و جهانی که حتی در سطح استان نیز به آن پرداخته نشده بود، منجر شد.

این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک ساخت و تولید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: در این دانشگاه به ساخت دو محصول کامپوزیت‌های ساده و کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار پرداختم و در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری از آن‌ها هستم.

وی افزود: در بیست و هفتمین کنفرانس انجمن مکانیک ایران در دانشگاه تربیت مدرس و پنجمین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی مکانیک جامدات تجربی در بهمن‌ماه سال 98 با دو مقاله انگلیسی با پذیرش ارائه شفاهی ورود کردم.

این نخبه جوان افزود: در یکی از آن‌ها به کامپوزیت‌های ساده و دیگری کامپوزیت‌های هیبریدی با سیم‌های حافظه‌دار پرداختم.

سلیمانی گفت: علاوه بر اینکه به ساخت این محصولات پرداختم، با نرم‌افزار آن را مورد بررسی قرار دادم. خوشبختانه توانستم هر دو مقاله را به‌صورت شفاهی انگلیسی ارائه بدهم که با بازتاب‌های زیادی مواجه شد.

وی تأکید کرد: در دوران تحصیلم در نمایشگاه‌های مختلف با محصولی که ساخته‌ام حضور پیدا کردم و مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفت.

او ادامه داد: در حال مذاکره با چند شرکت برای بهره‌برداری هستم. این کامپوزیت در ضربه‌گیرهای ماشین، کشتی‌سازی، موشک‌سازی و هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجو کامپوزیت دانشگاه استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟