Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@05:34:42 GMT

همه اعتبارنامه‌‌های منتخبان مجلس یازدهم صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۷۷۶

همه اعتبارنامه‌‌های منتخبان مجلس یازدهم صادر شد

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور، در توضیح فرایند صدور اعتبارنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن اعلام این نکته که موضوع فرایند و چگونگی صدور اعتبارنامه‌های نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی به صورت مشخص به مواد ۷۳، ۷۴ و ۸۹ تا ۹۲ قانون انتخابات مجلس مصوب ۷ آذر ۱۳۷۸ با اصلاحات بعدی مربوط می‌شود، اظهار کرد: طبق مواد قانونی مرتبط، شورای نگهبان پس از تایید صحت انتخابات، مراتب را به ستاد انتخابات کشور اعلام کرده و ستاد انتخابات، موضوع را به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفتگو با ایسنا افزود: فرماندار نیز موظف است بلافاصله از اعضای هیأت اجرایی و هیأت نظارت حوزه انتخابیه دعوت کند تا پایان انتخابات را صورتجلسه کنند. در این مرحله، طبق ماده ۸۹ قانون، اعتبارنامه‌های منتخبان جدید با امضای هیأت‌های نظارت و اجرایی در ۵ نسخه صادر می‌شود که یک نسخه از آن‌ها تحویل فرد منتخب یا نماینده رسمی وی، یک نسخه تحویل بایگانی فرمانداری و ۳ نسخه نیز تحویل ستاد انتخابات کشور می‌شود.

عرف افزود: ستاد انتخابات یک نسخه از اعتبارنامه را تحویل شورای نگهبان و یک نسخه را تحویل مجلس شورای اسلامی می‌دهد. نسخه دیگر نیز در ستاد انتخابات بایگانی می‌شود.

وی در تشریح ادامه این فرایند به ماده ۹۰ قانون انتخابات استناد کرد و اظهار داشت: طبق این ماده، پس از آن که اعتبارنامه‌های دو سوم مجموع نمایندگان مجلس شورای اسلامی واصل شد، اداره‌کل قوانین مجلس شورای اسلامی مراتب را به‌منظور فراهم‌نمودن مقدمات افتتاح مجلس شورای اسلامی به استحضار وزیرکشور می‌رساند. در این مرحله، طبق ماده ۹۱، وزیرکشور پس از فراهم کردن مقدمات افتتاح مجلس از نمایندگان منتخب دعوت می‌کند تا در تهران حضور یابند. نمایندگان منتخب موظف هستند ظرف پنج روز از تاریخ دعوت وزیرکشور، خود را به اداره‌کل قوانین مجلس شورای اسلامی معرفی نمایند.

رییس ستاد انتخابات کشور مرحله پایانی این فرایند را ماده ۹۲ قانون انتخابات دانست و افزود: طبق این ماده، وزیر کشور در جلسه افتتاحیه دوره جدید مجلس شورای اسلامی، گزارش انتخابات را به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند. بر اساس این ماده، وظیفه وزارت کشور در خصوص اعتبارنامه‌ها در همین مرحله به پایان می‌رسد و مجلس شورای اسلامی پس از تشکیل مجلس فرایند بررسی اعتبارنامه‌ها را آغاز می‌کند.

عرف در پایان گفت: کلیه اعتبارنامه‌ها حسب فرایند فوق از سوی فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه صادر شده و روال قانونی و اداری فرایند فوق از سوی وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور در حال اجراست

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس یازدهم اعتبارنامه منتخبان مجلس ستاد انتخابات کشور اعتبارنامه ها یک نسخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد