Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان، سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، در واکنش به مسائل مطرح شده پیرامون واگذاری ۲ باشگاه پایتخت نشین، یعنی استقلال و پرسپولیس، گفت: این موضوعی است که حرف و بحث زیادی پیرامون آن وجود دارد.

او ادامه داد: من سال ۸۰ از سازمان تربیت بدنی جدا شدم؛ از همان زمان حرف‌هایی پیرامون خصوصی‌سازی این ۲ باشگاه وجود داشت؛ یعنی ۱۹ سال، این مسئله مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک از دلایل نشدنی بودن این طرح، گفت: زمانی برای خصوصی‌سازی بسیاری از مسیر‌ها را تعریف کردند؛ از بردن در بورس و فرابورس تا فروش برند باشگاه تنوع پیشنهاد بود.

هاشمی‌طبا ادامه داد: دولت در زمانی اعلام کرد این باشگاه‌ها یک موسسه فرهنگی هستند و قابلیت واگذاری را ندارند، اما سال بعد مجددا گفتند در حال حاضر موسسه فرهنگی نیست و می‌توان آن را واگذار کرد. متاسفانه باید گفت در این باره بسیار بدون فکر عمل شده است.

او افزود: این ۲ باشگاه، ۲ شرکت هستند که هر دو مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند؛ طبق این ماده اگر شرکتی مشمول ماده مذکور شد، یا باید بافت مالی خود را اصلاح کند و این جمله به این معنی است که باید بدهی‌ها را تسویه کند و سرمایه جدید وارد شرکت کند و یا باید اعلام ورشکستگی کند. در هیچ ماده‌ای گفته نشده است که می‌توان این طور مجموعه‌ها را واگذار کرد. هر نوع واگذاری در حال حاضر، غیرقانونی است.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در این باره، تصریح کرد: مثلا بگویند با عمه خود نمی‌توانید ازدواج کنید، شخصی بگوید من ازدواج کردم و شد! طبق ماده قانونی ۱۴۱ تجارت، یا باید بافت مالی را اصلاح کرد و یا اعلام ورشکستگی کنند و از تمام مایملک خود به طلبکاران، بدهی خود را پرداخت کنند.

هاشمی‌طبا از نظر خود درباره حل این موضوع، بیان کرد: به نظر من باید این ۲ باشگاه منحل شوند.

او در واکنش به اینکه امکان انحلال ۲ تیم پر طرفدار تهرانی، شاید کمی مشکل یا دور از ذهن باشد، گفت: به نظر من تنها راه‌حل این است که با یک ماده واحد این ۲ باشگاه را منحل کنند؛ یک شرکت سهامی عام به نام استقلال و یک شرکت سهامی عام به نام پرسپولیس، تشکیل بدهند، سهام را پذیره‌نویسی کنند و به مردم بفروشند. این طور یک شرکت سهامی عام وجود دارد و همان استقلال و پرسپولیس هم ابقاء خواهد شد و متعلق به مردم هستند و طبق قوانین شرکت‌های سهامی عام اداره خواهند شد.

رئیس اسبق کمیته ملی المپیک در توضیح تکلیف بدهی‌های قبلی این ۲ باشگاه در صورت اجرای طرح انحلال، توضیح داد: بعد از اعلام ورشکستگی، بدهی ۲ باشگاه به عهده دولت است. زمانی که دولت ۲۰-۳۰ سال ۲ شرکت را حفظ کرده است باید تبعات آن را هم بپذیرد؛ می‌گویند می‌خواهیم ۵۰۰ میلیارد بفروشیم؛ حالا یا دولت نمی‌تواند بفروشد یا خریدار نیست؛ به نظرم این راه‌حل قانونی نیست باید راه‌حل قانونی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید : تقی زاده: مقدمات واگذاری سرخابی‌ها تا پایان سال فراهم می‌شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی استقلال تهران پرسپولیس تهران واگذاری سرخابی ها کمیته ملی المپیک ۲ باشگاه رئیس اسبق سهامی عام هاشمی طبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: در دوران مشروطه بابت سوار شدن به اتوبوس از مسافر ۳شاهی کرایه می‌گرفتند. به‌تدریج استقبال مردم برای استفاده از این وسیله نقلیه جدید زیاد شد و چند تاجر دیگر هم چندین دستگاه اتوبوس‌ به ایران آوردند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

اتوبوس‌های شرکت کانادایی که اولین شرکت در این حوزه به حساب می‌آمد از نوع "برلیه" بود و مثل قطار به چند کوپه تقسیم می‌شد؛ دو کوپه اول و دوم مخصوص نشستن مسافران بود و کوپه آخر هم که عقب اتوبوس واقع می‌شد، برای سرپایی‌ها بود. دومین موسسه‌ای که عهده‌دار اداره اتوبوسرانی تهران شد، یک کمپانی روسی به نام "آفتو ایران" با اتوبوس‌های مدل بوسینگ بود و سومین موسسه هم شرکت "اسگل لاوی" آمریکایی با اتوبوس‌هایی از نوع شورلت بود که صندلی‌هایش برعکس صندلی‌های اتوبوس‌های موسسات گذشته که پشت سر هم بود، روبه‌روی هم قرار داشت.

جالب اینکه این موسسه به شیوه اتوبوسرانی شهرهای اروپایی اداره می‌شد و از نظر سازمان اداری و انتظامی، تقریبا شبیه اتوبوسرانی فعلی بود. آن دوران بلیت، داخل اتوبوس فروخته می‌شد و رانندگان، لباس مخصوص پوشیده و زنگار به ساق پا بسته و کلاه کاسکت به سر می‌گذاشتند.

اتوبوسرانی تهران تا سال۱۳۱۰ توسط شرکت‌های خارجی اداره می‌شد، ولی از اواخر این سال به مدیران ایرانی تحویل داده شد: «در مدت فعالیت آنها چندین خط به خطوط تهران اضافه شد، هرچند برخی اوقات مردم از نحوه خدمات‌دهی گله‌مند بودند. با توجه به این موضوعات در نهایت در سال ۱۳۳۵ دولت تصمیم گرفت برای یکپارچه‌سازی و ساماندهی وضعیت جابه‌جایی مسافران، نخستین شرکت واحد اتوبوسرانی را در چهاردهم تیرماه دایر کند.»

کد خبر 848042 برچسب‌ها هویت شهری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • ماجرای انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • پشت پرده انتشار بوی عجیب در بندرترکمن چه بود؟